Fragment skrzydła, tzw. klapolotka, był badany w specjalizującym się w ekspertyzie wypadków lotniczych francuskim laboratorium wojskowym w miejscowości Balma pod Tuluzą. W ekspertyzie, prowadzonej w laboratorium Dyrekcji Generalnej Uzbrojenia-Technik Aeronautycznych (DGA-TA), uczestniczyli eksperci francuscy, chińscy, malezyjscy i amerykańscy. Ekspertyzy pomogły "w potwierdzeniu, że klapolotka znaleziona na Reunion 29 lipca br. pochodzi z maszyny odbywającej lot MH370" - głosi komunikat prokuratury w Paryżu. Ekspertom udało się odcyfrować "trzy numery serii klapolotki", które doprowadziły do podwykonawcy Boeinga - firmy Airbus Defense and Space (ADS-SAU) w Sewilli w Hiszpanii. Tam potwierdzono, że klapolotka była częścią feralnego samolotu. Pod koniec lipca na wyspie odnaleziono fragment klapy ze skrzydła maszyny linii Malaysian Airlines, która zaginęła w marcu ubiegłego roku. Na pokładzie samolotu z Kuala Lumpur do Pekinu było 239 osób.