Wszystko wskazuje na to, że ten sezon pozwoli odrobić straty poniesione przez Egipt po zeszłorocznej rewolucji - mówi Monika Lampert współpracująca z egipskim biurem turystyki. O popularności Egiptu wśród naszych rodaków decyduje kilka czynników, a zwłaszcza stosunek jakości oferty do kosztów wycieczek. Polska jest jednym z najważniejszych dla egipskiej turystyki rynków, stąd liczne kampanie reklamowe i promocje. Już wkrótce na ulicach największych polskich miast pokażą się billboardy zachęcające do wypoczynku w Egipcie. Zainteresowanie Polaków wyjazdami do Egiptu już widać w biurach podróży. Współwłaścicielka jednego z biur ze Śląska Anna Bagińska potwierdza, że oferty na wakacje nad Morzem Czerwonym sprzedają się "jak świeże bułeczki". Polacy najchętniej wybierają wycieczki do kurortów w Hurgadzie, Marsa Alam, Szarm el-Szejk i Taba. Wszystkie oferują liczne atrakcje, z nurkowaniem i wyjazdami do Luxoru i Kairu włącznie. Od kilku lat Taba i Marsa Alam są najczęściej odwiedzane przez miłośników nurkowania z Polski.