- Restauracje firmowe często tworzą promocje wokół currywurst, ale w ubiegłym roku nie udało im się tego robić - mówi szef tworzącej coroczny ranking ulubionych potraw firmy cateringowej Apetito Guido Hildebrandt, wyjaśniając zaskakującą zmianę. "I rzeczywiście, codzienne życie i metody pracy w stołówkach w całej republice bardzo się zmieniły w wyniku pandemii koronawirusa" - pisze w środę dziennik "Welt". Kłopoty firmowych restauracji Firmy cateringowe prowadzą na zlecenie restauracje na terenie firm. "Ten biznes zmalał o prawie jedną trzecią w 2020 r., jak pokazują aktualne dane Niemieckiego Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji (Dehoga) oraz specjalistycznego magazynu "GV-Praxis" - z dwóch miliardów do zaledwie 1,38 miliarda euro. Jeśli weźmiemy tylko miesiące od marca 2020 do lutego 2021, minus wynosi nawet ponad 40 procent w porównaniu z odpowiednimi wartościami z poprzedniego roku" - informuje "Welt". Z drugiej strony, zapotrzebowanie na posiłki abonamentowe dostarczane do domów wzrosło ogromnie. "W szczególności seniorzy mają posiłki dostarczane w modelu abonamentowym, aby nie musieli zbyt często wychodzić z domu w czasie pandemii. W tym przypadku Apetito odnotowuje wzrost o 23 procent. I tu, inaczej niż w przypadku currywurst, nie nastąpiła zmiana warty: jak co roku ulubionym daniem seniorów była rolada wołowa ze skwarkami, gotowanymi ziemniakami i czerwoną kapustą" - podaje dziennik. 800 mln porcji rocznie Currywurst, klasyka niemieckiego fast foodu, to podawana na gorąco grillowana, pieczona lub gotowana kiełbasa wieprzowa posypana dużą ilością curry i polewana specjalnym sosem na bazie pomidorów. Potrawa jest sprzedawana w Niemczech w ilości 800 milionów porcji rocznie. Currywurst jest popularne nie tylko wśród Niemców. Zagraniczni turyści odwiedzający niemieckie miasta za punkt honoru stawiają sobie spróbowanie legendarnych kiełbasek.