Do momentu feralnego wypadku Boeing ten służył przez dwadzieścia trzy lata u siedmiu różnych przewoźników w tym Air France i Uganda Airlines, a w 2001 roku uczestniczył w poważnym wypadku w Brazylii.Według Airfleets.fr, ten egzemplarz Boeinga 737-500 swój pierwszy lot odbył w 1990 roku i na początku swojego technicznego życia był wykorzystywany przez francuską firmę Euralair Horizon, a później przez trzy lata przez Air France. Następnie samolot przeszedł w ręce Uganda Airlines, gdzie eksploatowany był przez blisko 5 lat. Kolejnymi liniami użytkującymi Boeinga były: brazylijska Rio Sul, rumuńska Blue Air, a później Bulgaria Air, od której to samolot wykupiły linie tatarstańskie. W grudniu 2001 roku, kiedy Boeing latał w barwach Rio Sul doszło do poważnego wypadku podczas lądowania w Belo Horizonte. W trakcie silnych opadów deszczu, samolot dotknął ziemi jeszcze przed pasem startowym a po gwałtownym wybiciu w górę, z impetem uderzył w drogę lądowania, co spowodowało, że przechyliwszy się na lewe skrzydło, ślizgał się na silniku przez około 1.7 kilometra zanim się zatrzymał. Żadna ze 108 osób wtedy obecnych na pokładzie na szczęście nie ucierpiała, niemniej samolot musiał przejść poważne naprawy, nim powrócił do służby. Boeing linii tatarstańskich rozbił się wczoraj w Kazaniu przy ponownym podejściu do lądowania. Pierwsze doniesienia mówią, że uderzył w pas startowy po czym stanął w płomieniach. Zginęło 44 pasażerów oraz 6 członków załogi. MD