Dotychczasowy rekord, wynoszący dokładnie 85 mln dol., także należał do Bloomberga i został ustanowiony w 2004 r., przed poprzednimi wyborami nowojorskiego włodarza. Wybory burmistrza Nowego Jorku zaplanowano na 3 listopada. Do tego czasu Bloomberg, właściciel imperium informacyjnego o tej samej nazwie, wyda na autopromocję kolejne 25-55 mln dol. - twierdzi "NYT". Rywal urzędującego burmistrza William C. Thompson przeznaczył na kampanię zaledwie 6 mln dol. Jego rzecznik ocenił zaś, że rozrzutność Bloomberga jest "nieprzyzwoita". Bloomberg, którego fortunę szacuje się na 16 mld dol., stanął w szranki o urząd burmistrza Nowego Jorku już po raz trzeci. Łączby koszt wszystkich jego kampanii wyborczych przekroczy 250 mln dol. Dla porównania, burmistrz New Jersey Jon Corzine, który dwukrotnie ubiegał się o to stanowisko i raz wystartował w wyborach do Senatu, przeznaczył na wszystkie kampanie wyborcze 130 mln dol. Z kolei udział w dwóch wyścigach o prezydenturę kosztował wydawcę znanego magazynu biznesowego Steve'a Forbesa 114 mln dol.