Coraz więcej Belgów nie życzy sobie telefonów od telemarketerów. Na specjalnej stronie internetowej "Nie dzwońcie do mnie więcej" zapisało się już ponad 480 tysięcy osób. Za pośrednictwem witryny powstaje specjalny wykaz tych, którzy nie chcą dłużej otrzymywać telefonicznych promocji, ofert lub pytań z ankiet. W sprawę zaangażował się nawet belgijski rząd. Spośród osób, które już zapisały się na listę, 58 procent stanowią mieszkańcy Walonii, 11 procent Brukseli, a 27 procent Flandrii. Teoretycznie, jeśli dane i numer telefonu abonenta widnieją w wykazie, nie powinien już więcej otrzymywać telefonów z biur "call center". Strona "Nie dzwońcie do mniej więcej" w języku niderlandzkim i francuskim działa już od jakiegoś czasu, jednak dotychczas firmy nie musiały stosować się do życzeń klientów. Za kilka miesięcy ma się to zmienić. Minister ds. konsumenckich Kris Peeters zapowiedział, że wkrótce firmy będą musiały sprawdzać rejestr zanim wykonają telefon. Przedsiębiorstwa, które nie uszanują woli klientów, będą ukarane. O woli wpisania na listę będzie można poinformować telefonicznie, mailem lub wypełniając formularz w internecie.