Pierwszy etap inwestycji kosztował 6,45 mln zł i polegał na przedłużeniu o 1 km ulicy Sportowej, położonej w północno-wschodniej części miasta. Nową drogę o szerokości 7 m wraz z przylegającą do niej ścieżką rowerową i chodnikiem zbudowano w ramach realizacji Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2008-2011. Na inwestycję miasto dostało od państwa 3 mln zł. Resztę wyłożyło z własnej kasy. Drugi etap obwodnicy, polegający na połączeniu leżących w zachodniej części miasta ulic Wojska Polskiego z Portową, Darłowo chce realizować w przyszłym roku. Samorząd stara się o dofinansowanie tej części inwestycji z funduszy unijnych. Decyzja w sprawie wsparcia budowy - jak powiedział Walkiewicz - spodziewana jest jeszcze w tym roku. Trzeci, najtrudniejszy etap realizacji obwodnicy, polegający m.in. na budowie w północnej części miasta wiszącego mostu o rozpiętości 44 m nad rzeką Wieprzą, ma wykonać Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich. Dokładny termin wykonania tej części obwodnicy nie jest jeszcze znany. Władze miasta planują, że cała trasa będzie gotowa do 2015. Cała obwodnica ma mieć długość ok. 4 km. Trasa powinna o połowę skrócić czas przejazdu między zachodnią i częścią miasta. Obecnie jedyne drogowe połączenie tych dwóch dużych dzielnic prowadzi przez centrum Darłowa.