Pojazdy - osiem samochodów i trzy motocykle - przywieziono do Szczecina tirem z naczepą. Znalazły się wśród nich m.in. różne wersje popularnych maluchów, czyli fiatów 126 p, samochód marki Smyk i prototyp syrenki w wersji limuzyny. Kolekcję, która w sumie liczy 118 różnych pojazdów, miasto kupiło od mieszkańca Warszawy, Leszka Liszewskiego. Zgodnie z podpisaną umową w tej sprawie, większość pojazdów ma trafić do Szczecina do jesieni tego roku, pozostałe - do połowy 2009 roku. Zbiór powstawał przez dwadzieścia lat. Tworzą go stare rowery, motocykle, samochody osobowe i ciężarówki. Na tę motoryzacyjną kolekcję składają się m.in. wszystkie modele popularnego przed wojną motocykla sokół oraz kultowe, produkowane do polowy lat 60. w Szczecinie motocykle junak. Wśród samochodów-eksponatów znajduje się m.in. oryginalna, używana przez Milicję Obywatelską warszawa, jest też garbus oraz samochód marki Beskid - auto polskiej konstrukcji z lat 80., które nie zostało nigdy wprowadzone do produkcji. Pełna kolekcja ma być zaprezentowana w lipcu 2010 roku podczas oficjalnego otwarcia Muzeum Techniki i Komunikacji Miejskiej. Szczecińskie Muzeum Techniki i Komunikacji Miejskiej powołano w styczniu 2006 r.; należy ono do najmłodszych polskich muzeów. Utworzono je w starej, poniemieckiej zajezdni tramwajowej Nemitz (Niemierzyn) z 1912 roku, zamkniętej przed czterema laty. Remont budynków zajezdni i ich adaptacja do celów muzealnych mają być finansowane m.in. ze środków unijnych.