Festiwal od początku swego istnienia -đđ pierwsze Spotkania Teatralne "Okno" odbyły się w 1997 r. - prezentował różnorodne nurty poszukiwań twórczych obecnych we współczesnym teatrze alternatywnym, ważna była również wymiana doświadczeń między twórcami oraz nieformalna edukacja artystyczna i kulturalna. W ciągu 14-tu edycji zaprezentowano w Szczecinie kilkadziesiąt zespołów z całego świata. Obecna edycja festiwalu przyjmie nową formułę. Będą to tematyczne spotkania z wybranymi artystami. Planowane są nie tylko spektakle, ale również prezentacje filmów, spotkania, wykłady i seminaria. Marta Poniatowska z Kany powiedziała że, "tegoroczne "Okno" będzie poświęcone właściwie trzem grupom teatralnym, które pojawiły się już na wcześniejszych festiwalach, ale my czuliśmy niedosyt. Ich praca i sposób wnikania w teatr jest na tyle interesująca, że chcemy się bliżej przyjrzeć temu". Okno dojrzewa wspólnie z jego twórcami. Program kolejnych spotkań, często bardzo różniących się tematycznie od siebie, odzwierciedla to, co jest ważne i diagnozuje jakiś istotny problem. Nie chcemy tylko pobieżnie realizować tematów - dodała Poniatowska. Pierwsza część spotkań - "Opowieść dokumentalna" rozpocznie się 16. lutego i potrwa dwa dni. Odbędą się m.in. spotkania z Piotrem Borowskim (aktorem i reżyserem związanym wcześniej z Teatrem "Laboratorium" Jerzego Grotowskiego)oraz prezentacja jego filmu dokumentalnego "Koniec Pieśni". Film jest opowieścią o odchodzeniu od wartości kulturowych. Zaplanowano również pokaz dwóch spektakli Borowskiego: "Król Kier na wylocie" i "Linia powrotu". Gościem spotkań będzie też pisarka i dziennikarka Hanna Krall. Druga część festiwalu "Dekonstrukcja opowieści" odbędzie się w marcu, w październiku nastąpi trzecia odsłona "Pieśń". Od 1997 r. w Kanie występowały takie zespoły jak: Teatr Gardawan, Meda, Teatr Jedenastu Snów, Teatr Kresu Nocy, Teatr Tańca Vogue, Manasrytm, Dikanda. Jednocześnie zapraszane byłe uznane polskie zespoły: Teatr Porywacze Ciał, Teatr Stajnia Pegaza, Teatr Wiczy, Teatr 36 zł, Teatr Usta Usta, Biuro Poszukiwań Teatralnych. Od 2002 r. festiwalowi towarzyszy temat, wokół którego ogniskują się prezentacje i program. Dotychczas zrealizowano takie tematy, jak, m.in. taniec, performance, antykonsumpcjonizm/multimedia, aktor niekonwencjonalny: rzemiosło, bunt, utopia czy aktor-przedmiot.