Decyzja o zwiększeniu bezpieczeństwa na odcinku linii kolejowej Białogard - Kołobrzeg to efekt wykonanego po wypadku badania natężenia ruchu drogowego i kolejowego - powiedziała Fierek. Wykazało ono, że przez przejazd znajdujący na drodze wojewódzkiej nr 166, łączącej Białogard z krajową "6" Szczecin - Gdańsk, przejeżdża w ciągu doby 77 tys. pojazdów. Fierek dodała, że takie natężenie ruchu umożliwia podwyższenie kategorii przejazdu z obecnej "D" (przejazd bez urządzeń ostrzegawczych, oznaczony jedynie znakami drogowymi, natężenie ruchu do 20 tys. pojazdów na dobę) na "B" (przejazd z samoczynną sygnalizacją świetlną i półrogatkami - szlabany zamykające prawy pas ruchu -natężenie ruchu powyżej 50 tys. pojazdów na dobę). Koszt przebudowy przejazdu Zakład Linii Kolejowych w Koszalinie oszacował na ok. 900 tys. zł. - W tegorocznym w budżecie nie mamy pieniędzy na taką inwestycję, gdyby jednak samorząd chciał dofinansować planowaną przebudowę, to prace mogłyby być wykonane w ciągu najbliższych miesięcy. Jeśli takiego dofinansowania nie będzie, przebudowa przejazdu zostanie zrobiona w przyszłym roku - powiedziała Fierek. Piotr Janowski, rzecznik Urzędu Miasta w Białogardzie powiedział, że nie rozważano dotychczas współfinansowania przebudowy przejazdu, ale takie wsparcie nie jest wykluczone. - Wszystko zależy od warunków, jakie przedstawi nam kolej, wkrótce będziemy o tym rozmawiać - dodał. Burmistrz Białogardu Stefan Strzałkowski zaraz po wypadku wydał oświadczenie, w którym m.in. zaapelował do PKP o "odpowiednie zabezpieczenia przejazdu" i "wprowadzenie na nim systemu ostrzegania". Do wypadku na przejeździe kolejowym doszło 7 kwietnia. Z nieustalonych dotąd przyczyn tir z pustą naczepą nie zatrzymał się przed przejazdem i uderzył w osobowy pociąg relacji Kołobrzeg - Poznań. Kierowca ciężarówki zginął, do szpitali trafiło 24 rannych pasażerów pociągu. Ciężarówka po uderzeniu w pociąg zapaliła się. Trójczłonowy skład pociągu został w wyniku wypadku rozerwany. Pierwszy człon składu wykoleił się. Zniszczone zostało 600 m sieci trakcyjnej, uszkodzone zostały tory oraz płyty pod przejazdem. Przywracanie ruchu na przejeździe trwało kilka godzin. Śledztwo w sprawie wypadku prowadzi Prokuratura Rejonowa w Białogardzie. W Polsce jest 6 rodzajów przejazdów kolejowych. Najwyższą kategorią jest "A" - przejazdy strzeżone wyposażone w rogatki zamykające całą szerokość jezdni; najniższą - "F" - przejazdy niepubliczne, zamknięte dla ruchu i otwierane na życzenie kierującego. O kategorii przejazdu decyduje m.in. liczba torów, maksymalna dopuszczalna prędkość pociągów, rodzaj drogi na której znajduje się przejazd i natężenie ruchu.