Połączenie z al. Wojska Polskiego zapewni jednak modernizacja ulicy Niemierzyńskiej, Arkońskiej i Spacerowej. To rozwiązanie tańsze, które można zrealizować szybciej i pozyskać na nie dofinansowanie unijne. W roku bieżącym miasto rozpocznie realizacje V etapu obwodnicy śródmiejskiej. W najbliższym czasie ogłoszony zostanie przetarg na wykonawcę robót. Nowy odcinek drogi prowadzić będzie od ulicy Duńskiej-Krasińskiego do ul. Arkońskiej. Inwestycja kosztować ma blisko 112 mln zł , z czego 74 mln zł miasto otrzyma jako dofinansowanie z RPO WZ. Jest to cała, możliwa kwota dofinansowania ze środków Unii Europejskiej, którą Szczecin mógł otrzymać w ramach poprawy stanu dróg w miastach na prawach powiatu. VI, kolejny odcinek obwodnicy śródmiejskiej, który miał prowadzić do al. Wojska Polskiego oszacowano na 140 mln zł. Jego budowa zakończyłaby się w roku 2015. Władze Szczecina chcą wybudować dobre połączenie do al. Wojska Polskiego w krótszym czasie i tańszym kosztem. Stanie się to możliwe dzięki przebudowie ulic: Niemierzyńskiej, Arkońskiej, Spacerowej. - To bardzo potrzebna inwestycja. Niedawno otrzymaliśmy wniosek o jej jak najszybszą realizację, pod którym podpisało się kilkaset osób. - powiedział prezydent Piotr Krzystek. Dzięki temu zadaniu ułatwimy dojazd do powstającego Szczecińskiego Parku Naukowo-Technologicznego, szpitala przy ul. Arkońskiej. Koszt tej inwestycji szacuje się w chwili obecnej na ok. 130 mln zł. Szczecin może także otrzymać dofinansowanie na część zadania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego do wysokości 40 mln zł i będzie zabiegał o te środki. - Jest to zgodne z polityką inwestycyjną miasta. Priorytetem są zadania, na które miasto może otrzymać współfinansowanie ze środków UE. Z całą odpowiedzialnością stwierdzam, że na szósty etap obwodnicy nie pozyskalibyśmy wsparcia finansowego, dlatego przesuwamy w czasie wykonanie tej części obwodnicy, ale z niej nie rezygnujemy - dodał prezydent. Zmodernizowanie ulic: Niemierzyńskiej, Arkońskiej i Spacerowej stworzy alternatywny dojazd do al. Wojska Polskiego. Efekt będzie więc taki sam jak przy realizacji szóstego etapu obwodnicy. Dzięki możliwości pozyskania środków unijnych przedsięwzięcie będzie tańsze i szybciej wykonane. Jego zakończenie zaplanowano bowiem na 2013 rok. Według prezydenta wykonanie modernizacji ulic: Niemierzyńskiej, Arkońskiej i Spacerowej ma też znaczenie strategiczne dla planowania układu drogowego miasta i wiąże się z innymi bardzo istotnymi zadaniami drogowymi, które Szczecin będzie realizował w kolejnych latach. Wśród nich jest m.in. "spięcie" ulicy Taczaka i Sosabowskiego z al. Wojska Polskiego poprzez budowę tzw. ul. Nowoszerokiej. Do roku 2015 Szczecina planuje wydać na inwestycje transportowe i komunikacyjne 1,4 mld zł, w tym na modernizacje dróg 640 mln zł. Wiadomość pochodzi ze strony oficjalnej Urzędu Miasta Szczecina.