- Miasto Szczecin otrzymało rekomendację Ministerstwa Infrastruktury o wpisaniu na listę indykatywną - mówił podczas konferencji prasowej prezydent Szczecina Piotr Krzystek. Projekt szczeciński został oceniony bardzo wysoko. Dofinansowanie ma wynieść 50 %. Resztę miasto zapisało w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym. Starania Szczecina o szybki tramwaj poparł także zarząd województwa. Obecny podczas konferencji wicemarszałek Wojciech Drożdż mówił, że dobre skomunikowanie Szczecina jest bardzo ważne dla województwa i obszaru metropolitalnego. Cały program realizowany będzie do 2015 roku. W tym czasie do Szczecina przyjedzie 36 tramwajów niskopodłogowych, zmodernizowanych zostanie blisko 30 kilometrów tras dwutorowych w obu kierunkach. Wyremontowane zostanie blisko 43 km sieci trakcyjnej, 8 podstacji, wybudowana zostanie jedna nowa i zmodernizowana zostanie jedna zajezdnia tramwajowa. Szczecin jest gotowy do realizacji inwestycji. Prace już trwają. Projekt szybkiego tramwaju przygotowywany był od lat. Gotowy jest most przez Regalicę, wytyczono trasę, część projektów i pozwolenia na budowę. Remontowane jest torowisko wzdłuż ulicy Ku Słońcu i ulicy Sikorskiego. Modernizowane są przystanki i pętla przy ulicy Kwiatowej - wszystko po to, by przygotować trasę na kursowanie składu niskopodłogowego. Jeszcze w 2008 roku Szczecin ogłosi przetarg na zakup 6 wagonów niskopodłogowych. Pieniądze na ten cel zapisane są w budżecie. Być może pierwsze tramwaje wyjadą na trasy w 2010 roku. Szczecin stawia na nowoczesną i ekologiczną komunikację. Szybki tramwaj usprawni ruch pomiędzy prawo i lewobrzeżną częścią miasta. Dzięki wydzielonym torowiskom trasa przejazdu będzie wolna od korków ulicznych, będzie można ją pokonać zdecydowanie szybciej niż samochodem. Mieszkańcy oddalonych od centrum osiedli wygodniej i bezpieczniej dotrą do miejsca przeznaczenia. Nowoczesny tabor i wyremontowane torowiska pozwolą obniżyć koszty komunikacji. Nowoczesna komunikacja ma zachęcić mieszkańców do przesiadania się z samochodów na szybsze, bardziej ekologiczne i wygodne w ruchu miejskim środki transportu. Obecnie po Szczecinie jeżdżą 204 tramwaje. Ostatnio Szczecin kupił 53 używane w pełni zmodernizowane tramwaje z Berlina. Inwestycja kosztowała 26 mln zł. Na modernizację torowisk w 2008 roku Szczecin przeznaczył blisko 14 milionów złotych. Inwestycje w komunikację ogółem wynoszą tylko w tym roku ok. 50 mln zł. W tym roku zakupiono już 8 nowych wozów. W 2009 roku do Szczecina trafi kolejnych 18 nowoczesnych autobusów spełniających najwyższe normy spalin. Do 2010 roku Szczecin wymieni 25 % taboru autobusowego. Obecnie po mieście kursuje około 200 autobusów. Informacja pochodzi z oficjalnej strony UM Szczecin.