W środę, 2 kwietnia, przedstawiciele Biura Promocji i Informacji Szczecina wraz z prezydentem miasta Piotrem Krzystkiem przedstawili plan działań na 2008 r. W 2008 roku celem miasta jest rozpoczęcie intensywnych działań, które pozwolą na dynamiczny rozwój Szczecina w bliskiej przyszłości. Miasto chce zacząć od podstaw - zintegrować szczecinian, a także przyciągnąć inwestorów. Marka i co dalej Pół roku trwały prace władz miasta i jego mieszkańców nad nową filozofią miasta. Szczecin zapowiedział jej prezentację na połowę kwietnia. Na razie miasto nie zdradza szczegółowych rozwiązań. Wiadomo, że miasto zamierza konkurować z innymi miastami w euroregionie i wzorować się na najbardziej kreatywnych miastach Europy, dlatego o sobie i nowej strategii działania miasto mówi w języku angielskim: the most visionary city in Europe. Strategia, której wdrożenie właśnie się rozpoczęło kosztowała miasto 480 tys. zł. Projekt objął analizę kondycji marki, badania postrzegania Szczecina przez Polaków i cudzoziemców, opracowanie Systemu Identyfikacji Wizualnej oraz wizji Miasta. Zgodnie z nią Szczecin ma się odwrócić w stronę wody, ekologii i łączyć w sobie zalety metropolii i miejsca wygodnego do życia. Szczecin poza Szczecinem Jednocześnie z uruchomieniem kampanii związanej z marką, Szczecin ruszył z innymi projektami promocyjnymi. Głównym celem promocji w tym roku jest ogólnopolska prezentacja miasta oraz dalsza kontynuacja wewnętrznej integracji szczecinian (cel realizowany w 2007 r.). Miasto zamierza zwrócić się m.in. do ludzi młodych i zachęcić ich do myślenia o Szczecinie jako o mieście, z którego niekoniecznie trzeba wyjeżdżać, ale w którym warto zostać albo do niego wrócić. W związku z tym w maju rusza kampania zachęcająca uczniów do myślenia o Szczecinie podczas planowania studiów. Kultura, nie tylko w Szczecinie Jednym z tematów wykorzystywanych w promocji miasta w 2008 r. jest kultura. Komunikacja dla tego obszaru odbywa się wokół projektu Europejska Stolica Kultury 2016, do którego Szczecin przystąpił jeszcze w 2007 r. Miasto prezentuje się w kraju jako pretendent do tytułu promując realizowane w Szczecinie przedsięwzięcia. W kwietniu rozpoczęła się ogólnopolska kampania promocyjna w związku z KONTRAPUNKTEM 2008. Kampania obejmuje outdoor, spoty radiowe, ogólnopolski dodatek festiwalowy. Szczecin będzie się też promował w ramach ogólnopolskiego tournee "Wesela" w reżyserii Anny Augustynowicz. Promocja przez sport Szczecin realizuje też projekt promocyjny związany z lokalnym sportem. Miasto rozpoczęło współpracę z kilkunastoma klubami i stowarzyszeniami. Magistrat jest aktualnie w trakcie zawierania umów z klubami wyłonionymi w ramach zadania "promocja miasta przez sport", na które przeznaczono w budżecie 1,9 mln zł.