Miasto konsekwentnie inwestuje autobusy. Na trasy w tym roku wyjechały już 4 nowe Solarisy spełniające normę spalin EURO 4. Kolejne 4 trafią wkrótce do Szczecina. Tymczasem na przełomie 2008/09 spółki kupią dodatkowe wozy - łącznie około 12 sztuk. Zgodnie z programem inwestowania w tabor, miasto do 2010 roku zamierza wymienić 25% autobusów. Dyrektywa Unii Europejskiej mówi o tym, że do 2010 roku udział biokomponentów w paliwach ma być 5,75% a w 2020 roku już 10%. Zaprezentowane w Urzędzie autobusy Scania spełniają normę spalin EURO 5 (obecnie obowiązuje EURO 4). Podczas prezentacji prof. Zdzisław Chłopek z Politechniki Warszawskiej przedstawiał wyniki badań, dotyczące emisji spalin. Silniki napędzane bioetanolem w porównaniu do tradycyjnych diesli emitują 0 procent CO2 i ponad 50 procent mniej NO2. Koszt jednego autobusu na bioetanol jest około 10% wyższy od tradycyjnych wozów. Zużycie paliwa jest natomiast o około 60 % wyższe niż zwykłych diesli, ale za to jeden litr bioetanolu kosztuje około 2,40 zł. Szczecin w ramach dostępnych środków w Regionalnym Programie Operacyjnym będzie aplikował o pieniądze także na komunikację - między innymi na zakup nowego taboru. Do tej pory tylko jedno miasto w Polsce kupiło autobusy napędzane bioetanolem - Słupsk. Problem polega na tym, że paliwo do nich sprowadzane jest ze Szwecji. W spotkaniu ze Skanią uczestniczyli szefowie spółek autobusowych ze Szczecina i Polic. Szwedzi, inwestując w ekologię od wielu lat realizują politykę wprowadzania ekologicznego paliwa na kilka sposobów - produkują min. specjalne silniki przystosowane do biopaliw Zaczęli od komunikacji miejskiej w Sztokholmie, gdzie pojawiły się autobusy przystosowane do jazdy na 95 procentowym bioetanolu. Na początku 2006 roku po Sztokholmie jeździło ich ok. 250, dziś jest ich już blisko 700. Kolejnych 200 takich autobusów pojawiło się na ulicach 13 innych szwedzkich miast. Informacja pochodzi z oficjalnej strony miasta Szczecin.