14 kwietnia Piotr Krzystek, Prezydent Szczecina, zaprezentował logo Szczecina. Nowe logo nawiązuje do herbu miasta. Dzień wcześniej projekt nowej wizji miasta obejrzeli pracownicy Urzędu Miasta, a 15 kwietnia odbywa się prezentacja dla uczniów szczecińskich szkól oraz mieszkańców Szczecina. Głównym tematem prezentacji było jednak nie logo, tylko wizja rozwoju miasta do 2050 roku oraz osobny symbol, który będzie towarzyszył projektowi. Szczecin 2050 Floating Garden jest wizualizacją wizji. Inspiracją do symbolu stał się zapis miasta w IPA, międzynarodowym alfabecie fonetycznym. Floating Garden albo Pływający Ogród to komunikat, który Szczecin wysyła w świat. Mówi on o otwartości miasta, jego transgraniczności i wizjonerstwie. Podkreśla jego wielokulturowość i wielojęzyczność. Wcielenie wizji w życie rozpocznie się tuż po premierze. Wizji podporządkowane mają być m.in. miejskie inwestycje, które powinny realizować założenia miasta proekologicznego i nowoczesnego. Jedna z pierwszych inwestycje powstanie na wyspach Śródodrza (Łasztownia, Kępa Parnicka, Grodzka, Zielona, Bielawa, Wenecja i Jaskółcza). Firma Howard Holdings wybuduje tam nowoczesną dzielnicę. Nowa wizja rozprzestrzeni się na wszystkie pozostałe inwestycje - infrastrukturę miasta, komunikację miejską, stadion, czy powstającą w Szczecinie filharmonię. Nowa wizji jest wynikiem prac miasta, które trwały pół roku. Dzięki niemu miasto będzie konkurować z innymi miastami w euroregionie. Przyjęta wizja pozwoli umieścić Szczecin w gronie najbardziej kreatywnych miast Europy. Projekt objął analizę kondycji marki, badania postrzegania Szczecina przez Polaków i cudzoziemców, opracowanie Systemu Identyfikacji Wizualnej oraz wizji Miasta. Na przygotowanie strategii miasto wydało 480 tys. zł.