Szczecin w tym roku nie przypadkowo jest gospodarzem Konferencji - powiedział Prezydent Poznania Ryszard Grobelny. To właśnie Szczecin jest dobrym przykładem miasta, które w ciągu kilku miesięcy znacznie poprawiło swój wizerunek i tym samym stało się bardziej atrakcyjne dla mieszkańców, turystów i inwestorów - dodał prezydent. W ciągu dwóch dni ponad 200 uczestników Konferencji dyskutować będzie nad zagadnieniami dotyczącymi przestrzeni miejskiej, reklamie czy wizerunku miast. Prezydent Szczecina Piotr Krzystek zauważył, że warunkiem podnoszenia atrakcyjności miast jest zintegrowane, wielowątkowe kształtowanie ich rozwoju. Na przykładzie strategii rozwoju Szczecina wskazał obszary, na których miasto skupia się bardziej. To po pierwsze odwrócenie miasta do wody, skupienie się na budowaniu Szczecina jako nowoczesnej metropolii, w której siłą są centra usług i wysokich technologii. Dziś miasta europejskie przyciągają inwestycje i zatrudnienie - powiedział Piotr Krzystek. Dysponują wieloma środkami działania, aby wzmocnić swą atrakcyjność - mam nadzieję, że ta konferencja pozwoli ułożyć nam wszystkim właściwą hierarchię działań, tak, aby nasze miasta były atrakcyjne i konkurencyjne - zakończył Prezydent Szczecina. Celina Skrobisz