Festiwal to jedno z najważniejszych wydarzeń poświęconych marketingowi terytorialnemu, które odbyło się już po raz drugi w Warszawie. Biorą w nim udział przedstawiciele samorządów oraz specjaliści z dziedziny reklamy, marketingu, promocji. Szczecin zbierał pochwały Podczas Festiwalu wiele mówiono o ostatnich działaniach promocyjnych Szczecina. Wizję rozwoju miasta, nową markę Szczecina, a także prace, które doprowadziły do jej powstania przedstawił Piotr Wachowicz, dyrektor Biura Promocji i Informacji Urzędu Miasta Szczecina. Nowa marka Szczecina została dobrze przyjęta przez specjalistów, a działania promocyjne miasta oceniano jako zgodne z europejskimi trendami. Wizję rozwoju Szczecina chwalono za odwagę, rozmach i profesjonalne przygotowanie. W promocji miast trzeba działań niekonwencjonalnych, potrzebna jest odwaga, a za przykład mogą posłużyć działania promocyjne Szczecina - mówił Janusz Malinowski, Prezes Zarządu Grupy Stroer- organizatora Festiwalu. O nowej wizji rozwoju miasta mówił także Prezydent Szczecina Piotr Krzystek podczas panelu dyskusyjnego prezydentów miast i marszałków województw. Wzięli w nim udział m.in. prezydenci Warszawy, Krakowa, Poznania, Gdyni. Przygotowując nową markę wykonaliśmy badania społeczne - powiedział Piotr Krzystek. Wynikało z nich, że Szczecin to miasto z dużym potencjałem, które na chwilę "przysnęło". Naszym celem jest wydobycie potencjału Szczecina. Stąd propozycje odważnych działań, obliczonych na przyszłość. Plakat Szczecina towarzyszący kampanii "Szczecin - tu zacierają się granice" został uznany przez dr hab. Rafała Krzysztofa Ohme, psychologa reklamy, za jedną z trzech najciekawszych realizacji w dziedzinie działań outdoorowych realizowanych przez samorządy. Złoty Format dla Zlotu Żaglowców W tegorocznej edycji Konkursu Złote Formaty 103 miasta reprezentujące wszystkie 16 województw zgłosiły do konkursu 211 projektów w czterech kategoriach konkursowych, z tego 62 projekty w kategorii wydawnictwo, 36 projektów w kategorii plakat, 44 projekty w kategorii strona www oraz 67 projektów w kategorii event - wydarzenie specjalne. Zarówno liczba projektów jak i samorządów je zgłaszających podwoiła się w porównaniu do I edycji konkursu w 2007 roku. W kategorii wydarzenie specjalne nominowano cztery projekty : Bytom - Bytomska Noc świętojańska, Częstochowa - za projekt: Autoportret Częstochowian Mysłowice - za projekt: off Festiwal Mysłowice 2007 Szczecin - za projekt: światowy Zlot Żaglowców w Szczecinie Wrocław - za projekt: Festiwal Wrocław non stop . Zwyciężył Szczecin za ubiegłoroczny zlot żaglowców The Tall Ship,s Races, a nagrodą jest kampania outdoorowa o wartości 100 tysięcy zł. Szczecin przyszłości to Floating Garden Szczecin rozpoczął prace nad strategią marki w ubiegłym roku. 14 marca 2008 roku Piotr Krzystek Prezydent Miasta oficjalnie zaprezentował wizję miasta. Nowa wizja Szczecina jest rewolucją w rozwoju miasta. Szczecin zwraca się w stronę wody, ekologii i zamierza połączyć w sobie zalety metropolii i miejsca wygodnego do życia. Wiadomość pochodzi ze strony oficjalnej Szczecina.