Otwarcie ofert ma się odbyć w połowie września 2012 roku - poinformowały we wtorek służby prasowe szczecińskiego magistratu. Wykonawca prac będzie miał dwa lata na przedłużenie istniejącej linii tramwajowej z węzła komunikacyjnego Basenu Górniczego do tymczasowej pętli przy ul. Turkusowej. Od Basenu Górniczego tramwaj pojedzie bezkolizyjną trasą, pokonując estakady oraz przemieszczając się w specjalnej rynnie. W ramach tej inwestycji zaplanowane zostały m.in.: budowa torowiska tramwajowego, budowa przystanków, przebudowa jezdni, budowa chodników, wiaduktu, tunelu. Jednym z elementów inwestycji będzie także przesunięcie budynku mieszkalnego. W przypadku braku dofinansowania unijnego przetarg zostanie unieważniony. Wniosek złożony w Centrum Unijnych Projektów Transportowych podlega obecnie ocenie. Trwają także przygotowania do ogłoszenia przetargów związanych z modernizacją kolejnych szczecińskich torowisk i przebudowa jednej z zajezdni. Ta inwestycja ma kosztować ok. 220 mln zł i również ma być dofinansowana z UE. Jednocześnie trwa procedura związana z zakupem 22 nowoczesnych tramwajów niskopodłogowych. Trwa ocena oferty, którą złożyła do przetargu bydgoska PESA. Wartość przetargu to 150 milionów złotych. Pierwsze sześć tramwajów dotrze do Szczecina do wiosny 2013, kolejnych 16 pomiędzy październikiem 2013 a marcem 2014. Zakończyła się przebudowa układu torowego w centrum miasta przy Bramie Portowej. Za 22 mln zł przebudowano cały układ torowy w obrębie skrzyżowania.