Krytycy często traktują "Mały rodzinny interes" jako satyryczny komentarz okresu "thacheryzmu" w Wielkiej Brytanii. Sztuka pełna jest angielskiego humoru. W komedii przedstawiona jest historia upadku firmy produkującej meble. Starzejący się właściciel nie radzi sobie w nowej dla niego rzeczywistości. Postanawia przekazać firmę zięciowi, który uchodzi za uczciwego i godnego zaufania. Nowy szef dowiaduje się po kolei, w jaki sposób pieniądze firmy są z niej wyprowadzane. Na wtorkowym spotkaniu z dziennikarzami reżyser Anna Augustynowicz powiedziała, że jest to komedia, która ma szanse rozmawiać z publicznością, bo wszyscy funkcjonują w jakimś systemie. Często porządek wartości, w zależności od sytuacji, jest poddawany różnym pokusom; ludzie zastanawiają się, na czym można zyskać i jak wykorzystać system, w którym funkcjonują. Dziś te tematy są bardzo bliskie ludziom. - To co jest uniwersalne w sztuce, to ludzka skłonność do pożądania wszystkiego; chciwości życia, pieniędzy i dóbr materialnych. To wszystko, co wiąże się z komercją. Jesteśmy ciągle poddawani testowi przez tę sytuację, czym więcej pokus na rynku, tym bardziej nam się chce. Nie dlatego, żebyśmy mieli taką potrzebę, ale z ogromnie rozbudzonego "chcenia". - tłumaczyła Augustynowicz. Ayckbourn napisał "Mały rodzinny interes" na zamówienie Royal National Theatre w Londynie i tam w maju 1987 r. wystawił sztukę w swojej reżyserii. Inscenizacja odniosła sukces i otrzymała prestiżową brytyjską nagrodę dla najlepszego przedstawienia roku. Sztuka doczekała się wielu znaczących realizacji. Swoją premierę miała m.in. w 1992 na Broadway'u, w 2009 r. BBC Radio 3 przygotowało jej adaptację. Polską premierę wyreżyserował w 1990 r. dla Teatru Telewizji Stanisław Mączyński. Anna Augustynowicz ukończyła teatrologię na Uniwersytecie Jagiellońskim, a następnie Wydział Reżyserii Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie. Do jej najważniejszych realizacji należy zaliczyć m.in. polskie prapremiery sztuk Stiga Larssona "Naczelny", "Siostry, bracia", "Powrót skazańca" czy Clare McIntyre "Bez czułości". Reżyserka jest laureatką wielu nagród i wyróżnień, m.in. Paszportu Polityki, nagrody za reżyserię na II Festiwalu Dramaturgii Współczesnej "Rzeczywistość przedstawiona", Bursztynowego Pierścienia i nagrody za najwybitniejsze przedstawienie przyznana przez jury Ogólnopolskiego Konkursu na Inscenizację Utworów Wyspiańskiego.