Projekt Muzeum Techniki i Komunikacji - Zajezdnia Sztuki w Szczecinie znalazł się na liście programów rekomendowanych, został wysoko oceniony; uzyskał w ocenie 74 pkt, co pozwoliło w rankingu zająć mu 9-10 miejsce. Projekt adaptacji nieczynnej zajezdni tramwajowej na cele muzealne powstał ze wspólnej inicjatywy Szczecińskiego Towarzystwa Miłośników Komunikacji Miejskiej, Wydziału Kultury i Zespołu ds. rewitalizacji Urzędu Miasta oraz Muzeum Narodowego w Szczecinie. Muzeum Techniki i Komunikacji - Zajezdnia Sztuki w Szczecinie jest instytucją kultury nastawioną na aktywne propagowanie dziejów i osiągnięć światowej techniki i cywilizacji, jej lokalnego zastosowania oraz konfrontowanie tego ze stanem obecnym, który stanowi wyznacznik życia codziennego społeczeństwa. Muzeum Techniki i Komunikacji - Zajezdnia Sztuki staje się dziś zjawiskiem unikatowym na zachód od Warszawy i Krakowa, na wschód od Berlina i Schwerina, na południe od Oslo, Göteborga i Kopenhagi - podkreślił z-ca prezydenta Tomasz Jarmoliński. Celem ogólnym niniejszego projektu jest wykreowanie produktu turystyki kulturowej, trwała ochrona dóbr kultury oraz upowszechnianie podstawowych wartości historii w zakresie techniki i komunikacji - dodał prezydent. Muzeum ma za zadanie nie tylko zachęcić do zwiedzania własnych wystaw i nabywania oferowanych publikacji, ale również powinno, a nawet musi inspirować ludzi do bliższego zainteresowania się techniką, jej zrozumienia, a nie tylko bieżącego użytkowania - mówił dyrektor muzeum Stanisław Horoszko. Realizacja tego ambitnego i trudnego celu jest możliwa poprzez wyjście poza tradycyjną ofertę kulturalną muzeów, koncentrującą się na zwiedzaniu własnych wystaw i sprzedawaniu własnych publikacji. Stąd ważne są dodatkowe działania jak: nawiązanie aktywnego kontaktu z potencjalnym widzem; stworzenie oferty uzupełniającej proces dydaktyczny w różnych rodzajach szkół; stworzenie oferty interaktywnej, wymagającej zaangażowania odbiorcy, a przez to dotarcia do jego świadomości odnośnie znaczenia kultury; czy uzupełnienie oferty turystyczno-kulturalnej miasta, a zarazem wykorzystanie jej w celu budowy kompleksowego szlaku turystycznego (Szczeciński Szlak Zabytków Techniki), angażującego pozostały potencjał miasta i regionu, w tym charakterystyczny Park Kasprowicza, w sąsiedztwie którego będzie powstawał przedmiotowy projekt - wymieniał dyrektor muzeum. Dla podniesienia atrakcyjności Muzeum planowany jest zakup prywatnego zbioru samochodów, motocykli, motorowerów, skuterów i rowerów, razem około 100 egzemplarzy, w którym dominują pojazdy produkcji polskiej, częściowo powstałe przed II wojną światową. Jest tam również kilka pojazdów z innych krajów europejskich i USA. Większość obiektów jest w dobrym lub bardzo dobrym stanie, co oznacza, że nadają się do natychmiastowej ekspozycji, bez kosztownych rekonstrukcji i prac przygotowawczych. Kolekcja jest znakomitym przykładem polskiej produkcji motoryzacyjnej, a w zakresie motocykli i motorowerów zbiór jest prawie pełny. Pozyskanie go oznacza dla Muzeum Techniki i Komunikacji - Zajezdnia Sztuki w Szczecinie zaistnienie w krótkim czasie na mapie polskiego i europejskiego muzealnictwa technicznego, jako jednego z trzech najlepszych muzeów motoryzacji, prezentujących polską produkcję. Wiadomość pochodzi z oficjalnej strony Szczecina.