Zgodnie z podpisaną na początku lipca umową, roboty muszą zakończyć się do 7 września. Wykonawcy przewidują jednak, że prace zakończą szybciej. Za budowę parku linowego miasto zapłaci 240 tys. zł. Teren zostanie przekazany Zarządowi Obiektów Sportowych, który wydzierżawi go Czechom. Firma budująca koszaliński park linowy jest doskonale znana w tzw. branży - to 23 park linowy, który będzie stawiać. Zarządza też swoimi parkami linowymi. Park linowy składać się będzie sześciu elementów: 1. Trasa niska - ok. 150 m długości, składać się będzie z 12 stacji o niskim stopniu trudności, zainstalowanych na wysokości ok. 5 m nad ziemią; uczestnicy samodzielnie asekurują się do lin stalowych, trasa przeznaczona dla klientów indywidualnych i grup zorganizowanych 2. Trasa wysoka - ponad 200 m długości, składać się będzie z 12 stacji o podwyższonym stopniu trudności, zainstalowanych na wysokości ok. 12 m nad ziemią, przeznaczona dla absolwentów trasy niskiej; uczestnicy samodzielnie asekurują się do lin stalowych, trasa przeznaczona dla klientów indywidualnych i grup zorganizowanych 3. Trasa integracyjna - ok. 70 m długości, składać się będzie z ośmiu stacji przeznaczonych dla grup zorganizowanych - inny system asekuracji, możliwość prowadzenia zabaw, konkursów, programów team building; 4. Big Swing - czyli wielka huśtawka, a dokładniej mówiąc skok z wysokości ok. 10 m z asekuracją na zasadzie wielkiego wahadła; asekuracja instruktorów parku linowego. 5. Trasa treningowa - trzy stanowiska na których uczestnicy uczą się w jaki sposób asekurować się podczas przejścia trasy niskiej i wysokiej parku linowego 6. Pochylnia wspinaczkowa - stanowisko do nauki asekuracji na trasie integracyjnej Informacja pochodzi z oficjalnej strony miasta Koszalin.