Most zaczęto budować w lipcu 2010 r. Inwestycja kosztowała 9,5 mln zł. Było to wspólne przedsięwzięcie czterech samorządów: powiatów kołobrzeskiego i gryfickiego oraz gmin Kołobrzeg i Trzebiatów. W czasie budowy mostu droga z Kołobrzegu do Mrzeżyna wiodła przez Trzebiatów i była niemal dwa razy dłuższa (ok. 43 km) od połączenia przez most nad kanałem Resko. Nowy most ma długość 58 m, szerokość całkowitą 15,38 m i nośność 40 ton. Zbudowało go konsorcjum firm Intop ze Szczecina i Tarnobrzegu. Nowy obiekt zastąpił rozpiętą dotychczas nad kanałem, mocno wyeksploatowaną wojskową konstrukcję typu MS 2280 z 1970 r., czyli ulepszoną wersję mostu Baileya, który w czasie II wojny światowej wymyślił brytyjski inżynier o tym nazwisku. Chociaż pierwotnie po wojskowym moście nad kanałem Resko mogły nawet jeździć 40-tonowe pojazdy, tuż przed jego rozbiórką w lipcu 2010 r. maksymalne dopuszczalne obciążenie obiektu ustalono jedynie na 7,5 tony. Właściciel trzyprzęsłowego mostu Baileya, powiat gryficki, przekazał konstrukcję po rozbiórce Muzeum Oręża Polskiego w Kołobrzegu. Obiekt obecnie znajduje się obecnie na terenie współpracującej z muzeum Fundacji Fort Rogowo. Budowa nowego mostu to część większej inwestycji polegającej na przebudowie ponad 5-kilometrowego odcinka drogi powiatowej nr 152 Mrzeżyno-Kołobrzeg. Prace na drodze trwają. Prowadzi je konsorcjum czterech firm, którego liderem jest POL-DRÓG z Człuchowa (woj. pomorskie). Przebudowa drogi ma kosztować 16,2 mln zł. Planowany termin zakończenia robót to listopad 2011 roku. Cała inwestycja - zarówno budowa mostu, jak i przebudowa drogi - jest w 42 procentach współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego.