Fuzję obu uczelni zaakceptował już Sejm przyjmując stosowną uchwałę. Pierwszy rok studiów rozpoczęło na Politechnice Szczecińskiej ok. 2700 studentów. Najbardziej popularne w tym roku kierunki studiów to budownictwo, inżynieria środowiska, architektura i urbanistyka oraz informatyka. Politechnika oferuje 19 kierunków na sześciu wydziałach. Łącznie studiuje na nich ok. 10 tys. studentów. Uczelnia zatrudnia prawie 700 nauczycieli akademickich. Rektor PS prof. Włodzimierz Kiernożycki podkreślał w przemówieniu inauguracyjnym konieczność przeprowadzenia reformy w szkolnictwie wyższym. - To, że szkolnictwo wyższe w Polsce wymaga reformy, jest bezdyskusyjne - mówił. Jednak - jak podkreślał - skuteczne przeprowadzenie reform, zmierzających do zwiększenia konkurencyjności PS wobec innych ośrodków naukowo-dydaktycznych w Europie wymaga znacznych nakładów finansowych, m.in. na modernizację bazy naukowo-dydaktycznej. Rektor ubolewał, że najzdolniejsza młodzież wybiera naukę i pracę za granicą, zamiast studiów i rozwoju zawodowego w kraju. Zwracał też uwagę na to, że nakłady państwa na szkolnictwo wyższe są kilkakrotnie niższe niż w większości krajów Unii Europejskiej. Prof. Kiernożycki wspomniał też o korzyściach, jakie przyniesie połączenie jego macierzystej uczelni z Akademią Rolniczą. - Zasadnicza korzyść wynikająca z połączenia tych uczelni to przede wszystkim możliwość utworzenia silnego uniwersytetu - nowej uczelni o jakości niespotykanej w naszym regionie - uważa rektor. Jak wyjaśniał, obie uczelnie mają porównywalną liczbę studentów i podobny potencjał naukowy. Rzecznik uczelni Stanisław Heropolitański poinformował, że w tym roku Politechnika Szczecińska została zakwalifikowana do ministerialnego programu "Kierunki zamawiane - uczelnie dla gospodarki. Jak wyjaśnił rzecznik, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego zamówiło w tym roku akademickim kształcenie dla 60 studentów na pięciu specjalnościach. Są to budownictwo energooszczędne, układy mechatroniczne, komputerowo wspomagane projektowanie i wytwarzanie maszyn, technologie informacyjne w automatyzacji produkcji, technologie informacyjne w elektrotechnice.