Wszystkie wozy mają silniki i mogą kursować osobno, jednak w Szczecinie będą łączone w składy. Kupowane Tatry T6 mają ten sam rozstaw osi, co jeżdżące po Szczecinie wagony przegubowe, dlatego nie będzie problemów z mijaniem się na torach. Negocjacje z niemieckim przewoźnikiem trwały kilka miesięcy. Wszystkie tramwaje powinny trafić do Szczecina do stycznia 2008 roku. Zastąpią sprowadzone w 1996 roku tzw. 50-letnie "helmuty" oraz najstarsze wozy typu 105N. To nie pierwsza umowa na zakup używanych tramwajów z Niemiec. Jesienią ubiegłego roku miasto kupiło 21 przegubowych wozów. W tym roku Szczecin kupi jeszcze 6 zupełnie nowych wagonów tramwajowych. Kosztować będą 15 milionów zł. Obecnie po Szczecinie jeżdżą 204 tramwaje. Zgodnie z analizami do 2020 roku miasto powinno wymienić 144 z nich. Potrzeba na to blisko 800 milionów zł. Modernizacji wymagają również torowiska. Potrzeba na to prawie 240 milionów. Miasto o środki na modernizację torowisk i taboru chce pozyskać z Unii Europejskiej w ramach programu Infrastruktura i Środowisko. Wiadomość pochodzi z oficjalnej strony miasta Szczecin.