Budowa nowych mostów i dojazdów do nich to jedna z największych inwestycji drogowych zrealizowanych w Szczecinie w ostatnich latach. Nowe przeprawy powstały w ciągu ul. Autostrada Poznańska. Zastąpią dwa istniejące tu mosty, które powstały jeszcze w latach 50 i dotrwały do dnia dzisiejszego. Ich stan techniczny był jednak bardzo zły, mosty w każdej chwili mogły ulec awarii. Stare mosty stanowiły "wąskie gardła" ważnego ciągu komunikacyjnego miasta - nie spełniały wymogów nośności, przejazd przez nie był ograniczony do pojazdów poniżej 20 ton i to przy zmniejszonej prędkości. Inwestycja rozpoczęła się w kwietniu 2006 r. Kosztowała ok. 83,44 mln zł. Miasto pozyskało na nią dofinansowanie z Sektorowego Programu Operacyjnego "Transport" w wysokości 44,2 mln zł. Prace wykonywało Płockie Przedsiębiorstwo Robót Mostowych przejęte przez firmę Bilfinger Berger Polska. W trakcie prac powstały dwa trzyprzęsłowe mosty o wymiarach odpowiednio 205,75m x 14,42m (most nad Odrą) i 227,5m x 17,92m (most nad Regalicą) oraz wiadukty dojazdowe do mostów o długościach odpowiednio 86m i 150,8 m (m. nad Odrą) oraz 150,8 m i 44,6 m (m. nad Regalicą). Obiekty mają nośność kl. "A". Oznacza to, że mogę po nich jeździć pojazdy o masie do 50 ton. Wzdłuż mostów powstały chodniki. Przeprawy są oświetlone, zabezpieczone stalowymi barierami, zaopatrzone w sygnalizację nawigacyjną. Mają już też swoje nazwy. Przeprawa nad Odrą nosi nazwę Pomorzan a nad Regalicą - Gryfitów. Nazwy zostały zaproponowane przez mieszkańców w konkursie zorganizowanym przez Urząd Miasta, Gazetę Wyborczą oraz Polskie Radio Szczecin. Ulica Autostrada Poznańska, w ciągu której zlokalizowane są oba mosty, jest częścią miejskiego odcinka drogi krajowej nr 31. Łączy ona lewobrzeżną i prawobrzeżną część miasta z resztą kraju. - Szczecin potrzebuje dobrych połączeń pomiędzy lewobrzeżem i prawobrzeżem - mówił podczas otwarcia Piotr Krzystek, prezydent Szczecina. - Cieszę się, że tak ważna inwestycja została ukończona i od dziś służyć będzie mieszkańcom naszego miasta i będzie to jednocześnie doskonały wyjazd z miasta. Powstanie nowych przepraw było pierwszym etapem przebudowy ulicy. Miasto planuje kolejne etapy przedsięwzięcia. Ul. Autostrada Poznańska ma być połączona z autostradą A6. W tym celu potrzebna jest budowa węzła przy ul. Morowej. To ma być kolejna część inwestycji. W następnym etapie wyburzone będą stare mosty i na ich miejsce wybudowane nowe przeprawy oraz nowa nitka jezdni. Wiadomość pochodzi z oficjalnej strony miasta Szczecin.