W 2013 r. finał regat The Tall Ships Races po raz kolejny odbędzie się w Szczecinie w dniach 3-6 sierpnia. Żaglowce wystartują z portu w Aarhus w Danii(4-7 lipca), następnie popłyną do Helsinek (17-20 lipca), potem do Rygi (25-28 lipca), by na początku sierpnia przypłynąć do Szczecina. Wizytę w Szczecinie planują takie jednostki jak "Shabab Oman" - okręt szkolny omańskiej Marynarki Wojennej. To drewniana trzymasztowa barkentyna, uznawana za największy, drewniany statek w ciągłej eksploatacji na świecie. Po raz kolejny do Szczecina chcą zawinąć najpiękniejsze rosyjskie żaglowce, w tym "Sedov" - największy żaglowiec szkoleniowy. Rosyjska jednostka jest drugą, co do wielkości na świecie - po "Royal Clipper". Jej najwyższy maszt ma 57 metrów. Udział w finale regat zapowiadają też żaglowce holenderskie, szwedzkie, norweskie czy duńskie. Wśród polskich żaglowców obecnych w Szczecinie mają się znaleźć "Dar Młodzieży", "Pogoria", "Fryderyk Chopin" i "Zawisza Czarny". Szczecin był gospodarzem finału regat w 2007 r. i zyskał wtedy najwyższe oceny zarówno od uczestników, jak i gości imprezy. Do Szczecina zawinęła wówczas prawie setka żaglowców uczestniczących w regatach oraz kilkaset innych jednostek. W czterodniowym wydarzeniu wzięło udział ponad dwa miliony gości. Chwalono zarówno organizację pobytu załóg, atrakcyjne imprezy towarzyszące, jak i ciepłe przyjęcie, z jakim spotkali się żeglarze z całego świata. Regaty Wielkich Żaglowców są elitarnym spotkaniem wielu różnorodnych jednostek - w tym największych żaglowców świata. Historia regat sięga roku 1938, kiedy to w Sztokholmie odbył się pierwszy zlot żaglowców z udziałem m.in. "Daru Pomorza". Po wojnie po raz pierwszy regaty odbyły się w 1956 r. Polska bierze w nich udział od 1972 r., kiedy to zwyciężył "Dar Pomorza". W 2000 roku żaglowce zawinęły do Gdańska. Gdynia gościła uczestników regat cztery razy, ostatnio w 2009 roku.