Dwie pozostałe kategorie to centra IT w miejscowościach do 20 tysięcy mieszkańców i centra IT w miasta od 20 do 75 tysięcy mieszkańców). Wręczenie statuetek i dyplomów odbyło się 21 października podczas oficjalnego otwarcia Targów Regionów i Produktów Turystycznych TOUR SALON 2009 w Poznaniu. Konkurs ma zasięg ogólnopolski i organizowany jest w edycjach rocznych od 2005 roku. Ocenie podlegają placówki informacji turystycznej zgłoszone do konkursu zgodnie z regulaminem i według karty zgłoszenia. Ocenie podlegają m.in. - lokalizacja placówki, oznaczenie dojścia i dojazdu, - wygląd, funkcjonalność i estetyka jej wnętrza, - dostępność dla turystów, w tym niepełnosprawnych, - godziny pracy, - kwalifikacje pracowników, w tym znajomość języków obcych, jakość, zasięg i kompletność udzielanych informacji, - zaopatrzenie w materiały informacyjno - promocyjne. Laureaci konkursu przez trzy kolejne lata mogą korzystać z logo "Najlepsze Centrum Informacji Turystycznej Laureat konkursu 2009". Logo może być wykorzystywane w wydawnictwach, na stronach internetowych itp. Informacja turystyczna z Koszalina jest pierwszym laureatem konkursu reprezentującym województwo zachodniopomorskie. Wiadomość pochodzi ze strony oficjalnej Urzędu Miasta Koszalina.