W poniedziałek dwa z mikrosamochodów, które będą prezentowane na wystawie, odbyły rundkę po placu przed szczecińskim muzeum. Były to: polski smyk i niemiecki messerschmitt KR 200, który został wyremontowany specjalnie na wystawę. Jak poinformował Ogrodniczak, na wystawie będzie można zobaczyć cztery małe auta z kolekcji muzeum: messerschmitta KR 200 oraz smyka, a także polskiego mikrusa i niemieckie bmw. Reszta samochodów została wypożyczona z Muzeum Techniki w Berlinie i warszawskiego kolekcjonera. Pokazane będą samochody wyprodukowane w Polsce, Niemczech i Czechosłowacji. Według Ogrodniczaka, mikrosamochody zdobyły dużą popularność w Europie w latach 50. i 60. m.in. dlatego, że były tanie. Kolejnym powodem były plajtujące niemieckie zakłady lotnicze, które nie mogły po wojnie produkować samolotów bojowych. Zamiast nich z fabryk Dornier, Heinkl i Messerschmitt wyjeżdżały małe auta o tych samych nazwach. Były one dotowane przez państwo niemieckie, jako pojazdy dla inwalidów. Wernisaż wystawy "Kiedy Europa była malutka" odbędzie się 22 września w Muzeum Techniki i Komunikacji - Zajezdni Sztuki. Wystawę będzie można zwiedzać do 24 marca 2013 roku.