Reklama

Reklama

Kołobrzeski bum inwestycyjny

Kołobrzeg to niewątpliwie miasto wielu inwestycji. Z większością jednak sam by sobie nie poradził - niezbędne jest dofinansowanie ze środków zewnętrznych.

Aby pochwalić się dokonaniami w tej sferze zorganizowana została we wtorek konferencja prasowa z udziałem prezydenta miasta, jego zastępcy ds. gospodarczych, prezesa zarządu portu oraz posła Karpiniuka.

Reklama

Jak wspominał poseł w latach 2002 - 2006 Kołobrzeg pozyskał 83 mln zł., a za kadencji obecnej ekipy już zostało pozyskane 132 mln zł. Duża zasługa w tym jest odpowiednio sporządzonych wniosków.

Przykładem na to ma być fakt, iż Ministerstwo Rozwoju Regionalnego rzadko zmienia decyzje, jednak po złożonym wniosku przez Urząd Miasta w Kołobrzegu wciągnęło na listę podstawową III etap kołobrzeskiej obwodnicy.

Oprócz obwodnicy pochwalono się dofinansowaniami do drugiej części Regionalnego Centrum Kultury oraz pozyskaniem środków na Regionalne Centrum Sportu. Pod ta nazwą kryje się nic innego jak długo oczekiwany stadion sportowy. Ostateczny jego projekt ma być gotowy na przełomie września i października tego roku. ".

Jak zapowiada prezydent chce żeby na koniec jego kadencji stadion był gotowy. Przewidziany jest on na 3 tysiące krzesełek oraz ma posiadać bardzo dobre oświetlenie, tak aby mogły odbywać się na nim imprezy nie tylko sportowe.

Jednak nie ma być to koniec inwestycji związanych ze sportem. Jak podkreślał S. Karpiniuk czas najwyższy zacząć myśleć o stadionie lekkoatletycznym. Sukcesy kołobrzeskich lekkoatletów dobitnie wskazują, iż inwestycja tego typu będzie jest niezbędna.

Zarówno stadion jak Regionalne Centrum Kultury mają być dofinansowane ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego.

Z tych samych funduszy ma pochodzić cześć pieniędzy na rewitalizację strefy uzdrowiskowej, gdzie całość inwestycji ma kosztować około 6,5 mln. euro. Jako, że Kołobrzeg jest największym uzdrowiskiem w Polsce przeprowadzenie rewitalizacji tej części miasta wydaje się niezbędne. Pierwszym elementem tego planu jest powstająca właśnie ścieżka ruchowa.

Dodatkowo zmodernizowana ma być linia kolejowa z Kołobrzegu do Szczecina. Ważnym elementem tego będzie również dojazd do portu lotniczego w Goleniowie. Zdecydowano się na to, ponieważ wciąż wzrasta liczba pasażerów na tamtejszym lotnisku. Kołobrzeg również zaangażował się w prace nad powstającym lotniskiem w Zegrzu Pomorskim.

Z takich działań mają płynąć wymierne korzyści. Bliskość dwóch lotnisk wpłynęłaby pozytywnie na rozwój całego regionu. Prezes Zarządu Portu Kołobrzeg zaś omówił krótko projekt zachodniopomorskiego szlaku żeglarskiego.

Jest to modernizacja, bądź budowa 10 portów jachtowych w tym kołobrzeskiego. Modernizacja mariny w Kołobrzegu kosztować ma niespełna 12 mln zł. Na dzień dzisiejszy dofinansowanie w tego projektu wynosi 60%, lecz są szanse, aby wkład własny wynosił jedynie 15%. Wszystkie te plany oraz ogrom uzyskanych środków zewnętrznych wyglądają imponująco.

Pozostaje mieć nadzieję, iż nie jest to jedynie propaganda sukcesu, a kołobrzeski bum inwestycyjny, jak nazwał obecną sytuację poseł Karpiniuk, przyniesie wymierne korzyści i udogodnienia nie tylko mieszkańcom "Perły Bałtyku".

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama