Ankieta składa się z 11 pytań, które są umieszczone na specjalnej karcie znajdującej się w każdym pokoju Urzędu Miejskiego. Karty są anonimowe i po wypełnieniu można je składać u dowolnego pracownika urzędu. Ankieta jest wręczana klientom ratusza bezpośrednio na miejscu, jak również wysyłana (wraz z kopertą zwrotną) do losowo wybranej grupy mieszkańców, którzy załatwiali swoje sprawy w ratuszu. W ankiecie można wyrazić swoją opinię na temat obsługi klienta przez Urząd, a także zasugerować, co w nim zmienić. Badania przeprowadzone będą w dniach 2 - 30 maja, a po ich zakończeniu zbierze się specjalny zespół ds. analizy ankiet, który przekaże Prezydentowi Miasta wnioski z uwag mieszkańców. Potem uwagi te zostaną przekazane do szefów komórek organizacyjnych, by rozpatrzyć zawarte w analizie kwestie i poprawić organizację pracy. - Tradycyjnie liczę, że koszalinianie wypełnią ankiety, dzięki czemu będzie można spełnić oczekiwania mieszkańców dotyczące załatwiania spraw w Urzędzie Miejskim - mówi prezydent Mirosław Mikietyński. - Ankiety spełniają bardzo pożyteczną rolę: dzięki nim mamy okazję sprawdzić w praktyce, gdzie w ratuszu są niedociągnięcia, które należy poprawić. Wiadomość pochodzi z oficjalnej strony UM Koszalin