Cały projekt ma kosztować ponad 40 mln zł. Koszty budowy w połowie będą pokryte z funduszy unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego. - To największa w historii miasta inwestycja drogowa - powiedział w środę wiceprezydent Koszalina Andrzej Jakubowski. Prace przy zewnętrznej obwodnicy podzielono na dwie fazy. W pierwszej zostanie przebudowane skrzyżowanie ulic: Gnieźnieńskiej (fragment krajowej "11", którym wjeżdża się do Koszalina z kierunku Poznania) i 4 Marca, powstanie 850 m nowej drogi od tego miejsca do ulicy Słowiańskiej, gdzie powstanie rondo zamiast dotychczasowego skrzyżowania z ul. Połczyńską (część drogi wojewódzkiej nr 167 do Tychowa). Prace budowlane potrwają do grudnia 2011 r. Będą kosztować 15,1 mln zł. Wykonuje je spółka Strabag. W drugiej fazie inwestycji będzie przebudowana ulica Słowiańska i zostanie zbudowane 1300 m nowej drogi łączącej ją z ul. Szczecińską, która jest częścią krajowej "6" Szczecin - Gdańsk. Rozpoczęcie tej części prac planowane jest ma marzec 2011 r., a zakończenie na początek 2013 r. Przetarg na tę część zewnętrznego ringu Koszalina wygrał Mostostal Warszawa S.A. z ceną 28,3 mln zł. Budowa południowo-zachodniej części zewnętrznego ringu - jak powiedziała Wiesława Dobijata, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich - ma objąć teren o łącznej powierzchni 28 tys. m kw. W ramach inwestycji zostanie przebudowanych i zbudowanych 3,9 km dróg.