Ogłoszenie wyników i zakończenie tegorocznej edycji festiwalu odbyło się w sobotę późnym wieczorem w Teatrze Współczesnym w Szczecinie. Inspiracją do powstania spektaklu "Bastard" była powieść "Wyrywacz serc" francuskiego pisarza Borisa Viana. - Lekkie i pełne humoru podejście Viana do ludzkiego okrucieństwa, prowokacyjne obrazowanie, barwna symbolika opisują świat, który przeniosła na scenę DudaPaiva Company - można przeczytać w programie przeglądu o zwycięskim przedstawieniu. Nagrodę główną jury pod przewodnictwem krytyka teatralnego Romana Pawłowskiego przyznało przedstawieniu "Chór kobiet: Magnificat" warszawskiego Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego "za radykalną, innowacyjną formę teatralną, która pozwoliła uwolnić ukryty głos polskich kobiet". Nagrodami zostali wyróżnieni m.in.: twórcy spektaklu "Talking Head" austriackiego Liquid Loft za pokazanie "technologicznej hiperrzeczywistości, w której jesteśmy uwikłani", autorki tekstu do przedstawienia "III Furie" Teatru im. Heleny Modrzejewskiej z Legnicy "za rewizję mitu matki Polki" i twórcy spektaklu "Jackson Pollesch" Teatru Rozmaitości z Warszawy "za postawienie ważnego pytania o status artysty w ponowoczesnym społeczeństwie". Indywidualnością artystyczną festiwalu został Marius von Mayenburg, reżyser spektaklu "Męczennik". Podczas tegorocznej edycji przeglądu odbyło się ponad 60 spektakli konkursowych, pozakonkursowych, koncertów i warsztatów. Wydarzeniom towarzyszyła dyskusja panelowa przygotowana przez Zakład Mediów i Komunikowania Uniwersytetu Szczecińskiego. Tegoroczne spotkanie poświęcone było "Teatrowi w kryzysie". Przegląd rozpoczął się 13 kwietnia Małym Kontrapunktem, czyli częścią przeglądu przeznaczoną dla młodych i najmłodszych odbiorców. Od 2007 r. roku szczeciński Kontrapunkt przenosi się na jeden dzień do Berlina. W ramach Dnia Berlińskiego 19 kwietnia trzy uznane niemieckie teatry zaprezentowały spektakle na swoich scenach. Schaubuehne am Lehniner Platz wystawił "Męczennika", najnowsze przedstawienie Mariusa von Meyenburga; Berliner Ensemble - komedię Heinricha von Kleista "Rozbity dzban" z Klausem Marią Brandauerem w roli głównej, a Deutsches Theater - wyreżyserowany przez Dimitera Gotscheffa spektakl oparty na tekście Heinera Muellera pt. "Gnijący brzeg. Materiały do Medei. Krajobraz z Argonautami". Przegląd Teatrów Małych Form to jeden z najstarszych festiwali teatralnych w Polsce. Eksponuje najnowsze nurty i poszukiwania teatru, konfrontuje przykłady różnorodnych stylistyk i języków teatralnej wypowiedzi, dokonania uznanych twórców z interesującymi eksperymentami początkujących artystów. Po raz pierwszy festiwal odbył się w 1966 r. jako I Szczeciński Tydzień Teatralny. Przyjęta kilka lat temu nazwa "Kontrapunkt" oddaje charakter szczecińskich spotkań, zestawiających tradycyjne spektakle z przedstawieniami teatrów offowych.