Inwestycja polega na połączeniu dwóch przebiegających przez miasto dróg krajowych - nr 11 Kołobrzeg-Poznań i nr 6 Szczecin-Gdańsk z ominięciem centrum miasta. Wartość projektu to 50 mln zł. Unijne dofinansowanie z Regionalnego Operacyjnego województwa zachodniopomorskiego wyniesie 47,9 proc., czyli 23,95 mln zł. Według miasta budowa obwodnicy to największa w historii miasta inwestycja drogowa. Prace podzielono na dwie fazy. W pierwszej, która rozpoczęła się w kwietniu br., przebudowane zostanie skrzyżowanie ulic: Gnieźnieńskiej (fragment krajowej "11", którym wjeżdża się do Koszalina z kierunku Poznania) i 4 Marca. Zbudowane zostanie również 850 m zupełnie nowej drogi od tego miejsca do ulicy Słowiańskiej, gdzie powstanie rondo zamiast dotychczasowego skrzyżowania z ul. Połczyńską (część drogi wojewódzkiej nr 167 do Tychowa). Ta faza ma zakończyć się w grudniu 2011 r. Prace budowlane kosztować będą 15,1 mln zł. Wykonuje je spółka Strabag. W drugiej fazie inwestycji przebudowana będzie ulica Słowiańska, zbudowane zostanie 1 300 m nowej drogi łączącej ją z ul. Szczecińską, która jest częścią krajowej "6" Szczecin-Gdańsk. Rozpoczęcie tej fazy zaplanowano na marzec 2011 r., a zakończenie na początek 2013 r. Przetarg na tę część obwodnicy wygrał Mostostal Warszawa SA z ceną 28,3 mln zł. Pracami budowlanymi w pierwszym etapie projektu objętych będzie teren o łącznej powierzchni 28 tys. m kw. W ramach inwestycji zostanie przebudowanych i zbudowanych 3,9 km dróg. Do zamknięcia zewnętrznej obwodnicy potrzebne będzie jeszcze zbudowanie 2,8 km całkowicie nowej drogi między ulicami BoWiD i Władysława IV. Koszt tego etapu oszacowano na 35,5 mln zł netto, zaś czas budowy na 26 miesięcy. W najbliższą środę Zarząd Dróg Miejskich w Koszalinie zakończy przyjmowanie ofert na przetarg, który ogłoszono w połowie czerwca.