Na kopułę wylano około 800 m sześc. betonu, grubość uzyskanej warstwy to od 40 do 20 cm. Zastosowany beton był podgrzany do temperatury 15 - 19 stopni Celsjusza. Po wylaniu został przykryty specjalnymi plandekami, pod które przez sieć rur wtłoczono ciepłe powietrze. Urządzenia grzewcze będą wykorzystywane jeszcze przez najbliższe dwa tygodnie. Dzięki temu beton ma zapewnione dobre warunki do czasu uzyskania właściwej wytrzymałości - wynika z informacji spółki Polskie LNG. Podczas betonowania pracowały także dmuchawy powietrza, które wewnątrz zbiornika wytworzyły ciśnienie w wysokości 40 milibarów. Podtrzymywało ono dodatkowo kopułę na zbiorniku równoważąc ciężar wylewanej mieszanki betonowej. W sobotę zakończyło się wylewanie pierwszej warstwy betonu. W najbliższych tygodniach planowana jest taka sama operacja na drugim zbiorniku. Później wylana zostania druga warstwa betonu na obu dachach. Terminal buduje spółka Polskie LNG S.A., którą powołano w 2007 r. do stworzenia instalacji do odbioru skroplonego gazu ziemnego, dostarczanego drogą morską do kraju. W pierwszym etapie działania terminalu ma on odbierać 5 mld m sześc. gazu ziemnego rocznie. W kolejnym etapie możliwe ma być zwiększenie odbioru do 7,5 mld m sześc., co stanowi około 50 proc. obecnego rocznego zapotrzebowania na gaz w Polsce. Oprócz spółki Polskie LNG, która odpowiada za budowę lądowej części terminalu, w realizację inwestycji zaangażowane są również: Urząd Morski w Szczecinie, Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. oraz Operator Gazociągów Przesyłowych Gaz-System S.A.