Oprócz obsługi bezpośredniej w magistracie Biuro realizuje również wnioski wpływające korespondencyjnie. W roku 2006 do Biura zarejestrowano ponad 60 tysięcy listów, co stanowiło ponad 36% ogólnej ilości korespondencji, która wpłynęła w tym okresie do Urzędu. Od 9 lat dewizą Biura jest "świadczenie usług wysokiej jakości w przyjaznej atmosferze". Wszystkie działania w BOI podejmowane są z myślą o interesantach, by mogli szybko, sprawnie i w miłej atmosferze załatwiać swoje sprawy. By ułatwić dostęp do Urzędu wydłużone zostały godziny pracy Biura w poniedziałki i czwartki, wprowadzono system kolejkowy oraz umożliwiono umawianie się na wizytę w BOI w konkretnym terminie. Oddano również do użytku bezpłatną Infolinię Urzędu 0800 300 300 oraz Informator dla interesantów "Nasza Gazetka". W ślad za usprawnieniami organizacyjnymi poszły rozwiązania informatyczne. Wszystkie procedury załatwiania spraw w Urzędzie zostały opublikowane na stronie www.eurzad.szczecin.pl. Tam też znajdują się odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, informacje o numerach kont bankowych urzędu oraz formularze interaktywne, dzięki którym część spraw urzędowych można załatwić bez konieczności wizyty w Urzędzie. W ostatnim czasie specjalnie dla dzieci, których rodzice załatwiają swoje sprawy w BOI otwarto pokój zabaw - rodzice bez stresu mogą zostać obsłużeni, a dzieci pod fachową opieką spędzają czas na zabawie czekając na rodziców. Biuro Obsługi Interesantów, jako jedno z najlepiej zorganizowanych wśród funkcjonujących w kraju często odwiedzają delegacje z kraju jak i zagranicy. BOI z powodzeniem uczestniczyło w konkursach i akcjach dotyczących jakości w administracji otrzymując nagrody i wyróżnienia jak chociażby: "Europrodukt 2004"; "Przejrzysta Polska"; "Profesjonalna gmina przyjazna inwestorom". Jednak największą nagrodą dla ciężkiej pracy wykonywanej przez pracowników BOI jest uznanie i uśmiech interesantów. Wiadomość pochodzi ze strony oficjalnej Szczecina.