Górny limit wynosić będzie 44 punkty, a dolny 34. Już teraz więc prezesi klubów muszą usiąść w fotelu z kalkulatorem i przeliczyć na jaki skład mogą sobie pozwolić w przyszłym sezonie. W każdej drużynie będzie mogła startować dwójka z cyklu Grand Prix z miejsca 1-15. Akceptacji nie znalazł przepis mówiący o tym, by w drużynie mógł startować jeden żużlowiec z pierwszej ósemki i drugi z drugiej ósemki GP. Przepis o jeźdźcach z ,,cyklu" nie uległ więc zmianie. Ważna zmiana jest też taka, że w ekstralidze nie będą już mogli jeździć na pozycjach juniorskich zawodnicy zagraniczni. Jeździć będzie musiała dwójka polskich juniorów i każdy z nich będzie musiał wyjechać na tor po trzy razy. Każdy z nich będzie też mógł zastąpić dwa razy seniora. Juniorzy nie będą mogli się zastępować nawzajem. W sezonie 2011 żadna z drużyn nie spadnie ze Speedway Ekstraligi. Po sezonie 2011 do najwyższej klasy rozgrywkowej dołączą dwie najlepsze ekipy I ligi. Oznacza to, że w 2012 roku Speedway Ekstraliga liczyć będzie 10 drużyn. Wtedy to też (liga 10 zespołowa) mistrz Polski będzie wyłaniany spośród zespołów z pierwszej czwórki, które pojadą w półfinałach (zwycięzcy zmierzą się w finałach). Zespoły z miejsc 5-8 zakończą sezon po rundzie zasadniczej, a dwie ostatnie drużyny walczyć będą w dwumeczu o utrzymanie. andre