W wyniku zdarzenia rannych zostało dwóch robotników, jeden z nich zmarł. Według prokuratury Grzegorz W., jako kierownik montażu na budowie, nie zadbał, by dźwig pracował na odpowiednio twardym gruncie. Wcześniej zarzuty w tej sprawie usłyszał operator maszyny Tadeusz M. Jak poinformowała rzeczniczka poznańskiej prokuratury okręgowej Magdalena Mazur-Prus, Grzegorz W. nie przyznał się do winy, odmówił też składania wyjaśnień. Według biegłych do przewrócenia urządzenia mogły przyczynić się niewłaściwe posadowienie dźwigu i podnoszenie zbyt dużego ciężaru. Biegli ustalili też, że w chwili wypadku operator dźwigu miał 0,6 promila alkoholu. Ten twierdził, że alkohol pił dopiero po całym zdarzeniu. Jak powiedziała Mazur-Prus, w czwartek Tadeuszowi M. uzupełniono i zmieniono zarzuty. - Będąc w stanie nietrzeźwości przystąpił on do pracy operatora żurawia samojezdnego, niewłaściwie sprawdzając przy tym jego posadowienie na gruncie, przy czym prowadził prace podnosząc elementy cięższe od dopuszczalnych. W wyniku czego sprowadził zdarzenie, które miało postać katastrofy budowlanej - powiedziała. Mężczyźnie za spowodowanie zdarzenia, które zagraża życiu, zdrowiu wielu osób, albo zdarzenia zagrażającego mieniu w wielkich rozmiarach, mającego postać zawalenia się budowli, grozi kara do 12 lat więzienia. Operatorowi dźwigu Tadeuszowi M. zarzucono też, że prowadził pojazd mechaniczny, choć w 2008 roku za jazdę w stanie nietrzeźwości miał orzeczony zakaz prowadzenia pojazdów. Taka sama kara grozi także Grzegorzowi W. - Bez uprzedniego przeprowadzenia badań nośności gruntu zezwolił on na umiejscowienie żurawia. Stan powierzchni wskazywał na konieczność przeprowadzenia takich badań - powiedziała Mazur-Prus. Obaj podejrzani przebywają na wolności. Prokuratura zabroniła im wykonywania zawodu. Budowany w Poznaniu dworzec ma być częścią Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego Poznań Główny. Poza dworcem PKP o powierzchni 7 tys. metrów kwadratowych (zostanie wybudowany na Euro 2012), w centrum będzie dworzec autobusowy, obiekty biurowe, parkingi, hotel i galeria handlowa. Wartość całej inwestycji szacowana jest na 640 mln zł. Inwestor firma TriGranit zakończenie budowy Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego Poznań Główny zaplanował na drugą połowę 2013 roku.