Logotyp został wybrany w dwuetapowym konkursie. W pierwszym - otwartym - komisja konkursowa nie wskazała zwycięzcy. Drugi etap przeznaczony był dla profesjonalnych agencji, spośród ich ofert wybrano pracę firmy Man at Work. Autorzy projektu chcieli zawrzeć w nim tradycyjne elementy związane z poznańskimi koziołkami i nowoczesną formę, jaką są piksele. - Logo jest na tyle uniwersalne, by móc je odnieść do różnorodnych treści, jakie niesie za sobą projekt, a jednocześnie nawiązuje do symboli, które mają znaczenie dla poznaniaków, stąd koziołek i kolor niebieski - tłumaczył Prezes Agencji Man at Work, Tomasz Hilt. Jak zauważył, elektroniczny format logo pozwala na jego dowolne wykorzystanie zarówno w materiałach promocyjnych, jak i w gadżetach. W 2016 roku stolicami kultury będą dwa miasta - jedno polskie i jedno hiszpańskie. Poznań jest jednym z kilku polskich miast ubiegających się o ten tytuł, obok Łodzi, Wrocławia, Lublina, Warszawy i Torunia. Poznań jest obecnie na etapie opracowywania strategii promowania miasta jako Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Wcześniej marszałek wielkopolski, starosta poznański i prezydent Poznania podpisali porozumienie o współdziałaniu na rzecz ubiegania się Poznania o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku. W najbliższych dniach uruchomiona zostanie oficjalna strona internetowa projektu "Poznań - Europejską Stolicą Kultury 2016 roku". Kryteria wyboru europejskiej stolicy kultury są określone w dokumentach Unii Europejskiej, należą do nich takie elementy jak współpraca artystów z miastem, promowanie bogactwa różnorodności kulturalnej w Europie, podkreślanie wspólnych aspektów kultury europejskiej, udział mieszkańców, trwałość programu. W 2010 roku ministerstwo kultury dokona wyboru 2-3 polskich miast, które będą mogły ubiegać się o ten tytuł, a następnie w 2012 r. Komisja Europejska wybierze jedno z zarekomendowanych miast.