Zatrudnienie tam osób niepełnosprawnych pozwoliło na zmniejszenie opłat, jakie UM wnosił do Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. - Pomysł wziął się z potrzeby zintegrowania kilku obszarów, które próbowaliśmy uruchomić, miałyby wesprzeć prace w urzędzie i ułatwić życie mieszkańcom. Głównymi narzędziami są druki elektroniczne, strona internetowa i system kolejkowy, który się bardzo dobrze sprawdził. Do dyspozycji klientów jest też kalendarz internetowy, który ułatwia umawianie klienta na dany dzień i godzinę - powiedział Konrad Zawadzki, kierownik BIT. Call center usprawni pracę urzędu i poprawi jakość obsługi mieszkańców. Będzie brało udział w różnego rodzaju akcjach, wymagających telefonicznej komunikacji. - Ideą jest skoncentrowanie wszystkiego w jednym miejscu. Dzięki temu urząd będzie mógł lepiej obsługiwać mieszkańców, a oni będą mogli uzyskać potrzebne im informacje. Odciążamy także tych pracowników, którzy na stanowiskach pracy nie muszą udzielać informacji telefonicznej. Teraz mogą się zająć swoja pracą merytoryczną, załatwianiem spraw mieszkańców - powiedział Ryszard Grobelny, Prezydent Miasta Poznania. Stworzenie BIT-u przyczyniło się do aktywizacji osób niepełnosprawnych, gdyż pracownikami call center są osoby z orzeczoną niepełnosprawnością. Pozwoliło to na zmniejszenie opłat, jakie Urząd Miasta wnosił do Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. - Zatrudnianie osób niepełnosprawnych poprawia obraz urzędu wśród mieszkańców, instytucji dla nich przyjaznej. Jeżeli ta praca pomoże im życiowo, to będziemy dodatkowo szczęśliwi. Jesteśmy przekonani, że wszystko będzie dobrze działało - dodaje Grobelny. W tej chwili pracuje tam 12 osób. Obsługiwane są na razie: Wydział Komunikacji, Wydział Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego. Głównym zadaniem Biura jest poprawa jakości obsługi mieszkańców. Kończy się okres szkolenia dla pracowników. Być może w przyszłości call center będzie z czasem przybywać obowiązków. - Zastanawiamy się, czy nie otworzyć takiego centrum dla osób, które będą wracać zza granicy, aby pod jednym numerem mogły uzyskać wszystkie potrzebne informacje - powiedział Grobelny. Call center działać będzie od poniedziałku, pod numerem telefonu 061 6463344, w godzinach pracy urzędu. Julita Izdebska Wiadomość pochodzi z portalu Tutej.pl