Poznański Festiwal jest dla mieszkańców Poznania i regionu wielkopolskiego platformą wymiany doświadczeń środowiska akademickiego z szerszym gronem odbiorców. Swoją ofertę prezentują wszystkie państwowe wyższe uczelnie i poznański oddział PAN. Festiwal potrwa do czwartku. - Poprzez organizację festiwalu chcielibyśmy, aby nauka przestała być postrzegana, jako hermetyczna, niedostępna i niezrozumiađła część zbiorowej rzeczywistości. Chcemy przybliżać jej tematy, problemy i korzyści, jakie z niej płyną, pokazywać postęp w różnych dyscyplinach oraz możliwości zastosowania w życiu codziennym - powiedziała koordynatorka festiwalu Karolina Warpachowicz. Program Festiwalu to ponad 400 różnorodnych propozycji - od warsztatów, koncertów, pokazów filmowych, wycieczek, po panele dyskusyjne, wykłady, prezentacje, pokazy eksperymentów. Informatycy z Polskiej Akademii Nauk pokażą możliwości nowoczesnych systemów monitoringu, które mogą wykorzystywać internet do zwiększenia bezpieczeństwa na ulicy, w pracy i w domu. Uniwersytet Przyrodniczy planuje przedstawić mikroorganizmy wykorzystywane w biotechnologii podczas prezentacji "Malowanie bakteriami - poznaj artystyczną duszę biologa". Wydział Biologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza podczas warsztatów "Zielone osobliwości z Polski" przedstawi rośliny z listy gatunków prawnie chronionych w Polsce, które wyróżniają się osobliwym wyglądem lub strategią życiową. Politechnika Poznańska w ramach swoich prezentacji omówi radio kognitywne, które poprzez inteligentne wykorzystanie niezajętych w danej chwili i w danej lokalizacji licencjonowanych częstotliwości radiowych może stanowić uzupełnienie oferty lokalnych rozgłośni radiowych. Uniwersytet Ekonomiczny przygotował serię wykładów, jeden z nich będzie mówił om kwalifikacjach ułatwiających zaistnienie na rynku pracy. Pomysł organizacji corocznych świąt nauki pojawił się w 1988 roku w Edynburgu, a w Poznaniu po raz pierwszy został podjęty w 1998 roku. Założenia organizacyjne festiwali nauki opierają się na nowatorskich formach przekazywania wiedzy, kiedy to w atmosferze zabawy i odpoczynku można spotkać się z pracownikami nauki, wysłuchać ciekawych wykładów, brać udział w dyskusjach, zwiedzać niedostępne, na co dzień laboratoria i warsztaty badawcze.