Niestety przy tej okazji nie pomyślano o zmodernizowaniu i poszerzeniu wiaduktu na ul. Kościelnej. Kierowcy będą więc dalej przeklinać stojąc w korku. Poznański Węzeł Kolejowy to ważny odcinek międzynarodowej magistrali kolejowej E-20, biegnącej z Berlina do Moskwy. Krzyżują się w nim dwa ciągi komunikacyjne łączące wschód i zachód oraz północ i południe Europy. Zakrojona na ogromną skalę przebudowa, finansowana w większości z środków unijnych, warta 105 milionów euro, ma przyspieszyć i upłynnić ruch kolejowy. Czy z tej okazji nie zyskają też kierowcy? Czy przy okazji przebudowy Poznańskiego Węzła Kolejowego udałoby się zmodernizować i poszerzyć wiadukt przy ulicy Kościelnej? To po nim biegną tory wzdłuż ulicy Grudzieniec, rozdzielające Sołacz od Jeżyc, prowadzące na północ Wielkopolski i Polski. Zabytkowy wiadukt z czerwonej cegły, pod którym biegnie droga łącząca Sołacz z Jeżycami to słynne "wąskie gardło" poznańskiej komunikacji. Jednopasmowy przejazd o wysokości trzech metrów to miejsce, przed którym tworzą się ogromne korki. Piesi także nie mają łatwo w tym miejscu. Do ich dyspozycji jest tylko wąski chodniczek z jednej strony drogi. Przejazd tamtędy na rowerze to prawdziwa ruletka. Poszerzenie przejazdu pod torami z pewnością wzbudziłoby wdzięczność kierowców, a koszt takiego remontu byłby z pewnością niewielki w stosunku do nakładów poniesionych na przebudowę całego węzła kolejowego. Gdyby urzędnicy zdecydowali się na przebudowę tego przejazdu, drogowcy mieliby ułatwione zadanie, bo obecnie ruch kolejowy przez Poznań jest znacznie ograniczony, a kolejarze mają "pozwolenie" na spóźnienia. Niestety, jak to w Polsce bywa, to co jest na górze wiaduktu należy do PKP, a to co na dole do Zarządu Dróg Miejskich. PKP, co oczywiste, nie zamierza się zajmować samochodami przeciskającymi się wąskim tunelikiem pod torami. Czy władze miasta mają w ogóle w planach remont tego przejzadu? Rafał Łopka z Urzędu Miasta rozwiewa nadzieje kierowców. - W Wieloletnim Planie Inwestycyjnym na lata 2006-2010 nie ma ani słowa o przebudowie tego wiaduktu - stwierdza krótko. Zdaniem pana Ryszarda, kierowcy z Radio-Taxi 222-333 taka inwestycja poprawiłaby w znaczny sposób płynność komunikacji w mieście. - Tam jest bardzo wąsko i zawsze, przez cały dzień jest korek, raz większy, raz mniejszy. Poszerzenie tego odcinka to doskonały pomysł - mówi taksówkarz. Kierowca wspomina, ze podobne "wąskie gardło" komunikacyjne było kiedyś na Dolnej Wildzie, między ulica Piastowską a Czechosłowacką. - Tam udało się coś z tym zrobić i przejazd został poszerzony - dodaje. Kierowcy spotkani przez nas w okolicach ul. Kościelnej ocenili, że przy okazji tak wielkiej inwestycji, jaką jest przebudowa Poznańskiego Węzła Kolejowego, tunel na ulicy Kościelnej powinien zostać przebudowany. - Kierowcy z pewnością podeszliby ze zrozumieniem do utrudnień, które zaowocowałyby większą przepustowością w śródmieściu, a i ruch kolejowy udałoby się zreorganizować na czas remontu - mówią kierowcy z Jeżyc. Joanna Kuchta Wiadomość pochodzi z portalu Tutej.pl