Program targów przedstawiono we wtorek w Warszawie. Organizatorem imprezy są Międzynarodowe Targi Poznańskie Sp. z o.o., a jednym z patronów Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. - W tym roku spodziewamy się ok. 6 tys. zwiedzających. W roku ubiegłym, podczas pierwszej edycji Poznań Media Expo (w dniach 19-21 lutego 2009 - red.), mieliśmy ich 2,5 tysiąca - powiedział na konferencji prasowej dyrektor projektu Międzynarodowe Targi Poznańskie Piotr Kamiński. Przypomniał, że wśród głównych adresatów targów Poznań Media Expo są nadawcy telewizyjni, producenci programów i sprzętu telewizyjnego oraz operatorzy telekomunikacyjni. - To wydarzenie kierowane jest do całej branży telewizyjnej. Będzie można zobaczyć ekspozycje nadawców, operatorów, a także producentów treści oraz producentów sprzętu i oprogramowania do edycji materiałów audio i wideo - mówił Kamiński. Zwrócił uwagę, że jednocześnie z Poznań Media Expo w mieście będą się odbywały targi Euro-Reklama. - Zdecydowaliśmmy połączyć te dwie imprezy terminem - powiedział. Ekspozycjom na Poznań Media Expo towarzyszyły będą konferencje i panele dyskusyjne na branżowe tematy. Lista panelistów ma być wkrótce zamieszczona na stronie internetowej targów: www.mediaexpo.pl. - Marzy nam się "polskie Cannes", wielka impreza, która zogniskuje środowisko telewizyjne - powiedział na wtorkowej konferencji sekretarz Rady Programowej Poznań Media Expo, Piotr Barełkowski, odwołując się do odbywających się w Cannes dorocznych targów telewizyjnych MIPCOM. Jak zapowiedział, każdy z trzech dni targów w Poznaniu poświęcony będzie innej tematyce. Tematem przewodnim pierwszego dnia staną się nowe technologie i cyfryzacja mediów. Drugi dzień będzie poświęcony reklamie, m.in. działaniom product placement. Product placement to jedno z narzędzi marketingowych - polega na umieszczeniu produktu w środku przekazu (np. w filmie lub programie telewizyjnym) w taki sposób, by przemawiał on do podświadomości odbiorcy. Efektem ma być zachęcanie widza do używania tego właśnie produktu. - Zaprosiliśmy ludzi z ekipy filmów o Jamesie Bondzie. Samochód Jamesa Bonda, zegarek Bonda, piwo Bonda.... Wszyscy doskonale wiedzą, co to za marki. Zaprosiliśmy menedżera z Heinekena, który odpowiada za kontakty z ekipą tworzącą filmy o Bondzie oraz ludzi, którzy odpowiadają za realizację działań product placement w tym cyklu filmowym - poinformował Barełkowski. Wyjaśnił, że zagraniczni specjaliści poprowadzą dla polskich przedstawicieli mediów warsztaty na temat product placement. Trzeciego dnia targów mowa będzie m.in. "o internecie, który daje nowe możliwości, jeśli chodzi o formę telewizyjną" - tłumaczył Barełkowski. - Każdy liczący się producent stara się dziś "łatać swoje dziury" wynikające z braku zleceń z telewizji publicznej i telewizji komercyjnych - wiadomo, coraz więcej powtórek, bo kryzys - działalnością w internecie. To generuje nową formę telewizyjną. W internecie ogląda się telewizję zupełnie inaczej - mówił Barełkowski. Jak zapowiedział, wśród innych dyskusji składających się na program targów znajdzie się panel współorganizowany przez telewizję publiczną. - Będziemy starali się odpowiedzieć na pytanie: Pegaz czy jazda na lodzie? Gdzie znaleźć kompromis pomiędzy tymi formami telewizyjnymi, żeby zachować misję TVP - wyjaśnił Barełkowski. W ramach Poznań Media Expo odbędzie się ponadto spotkanie specjalistów dotyczące działających w Polsce Regionalnych Funduszy Filmowych, za pośrednictwem których samorządy inwestują w rozwój rodzimej kinematografii. - W Polsce funkcjonuje 11 Regionalnych Funduszy Filmowych - przypomniał na konferencji Jacek Wilczyński z Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych. Są w tej grupie m.in.: Dolnośląski Fundusz Filmowy, Lubelski Fundusz Filmowy, Łódzki Fundusz Filmowy, Gdyński Fundusz Filmowy. Z RFF-ów dofinansowano już m.in. produkcję filmów: "Afonia i pszczoły" Jana Jakuba Kolskiego, "Senność" Magdaleny Piekorz i "Operacja Dunaj" Jacka Głomba - wymieniał Wilczyński. Podczas tegorocznej edycji Poznań Media Expo odbędzie się gala, w trakcie której przyznana zostanie specjalna nagroda prezydenta Poznania Złoty Monitor dla stacji telewizyjnej, która w 2009 r. najlepiej promowała tematykę samorządową - zapowiedzieli organizatorzy targów.