Dla mieszkańców Jarocina i innych miejscowości regionu była to pierwsza okazja, by poznać XIX-wieczny obiekt skansenu, wraz z zachowanymi urządzeniami i infrastrukturą oraz zabytkowymi wagonami i lokomotywami. Atrakcją festynu był eksponowany w skansenie parowóz TKi3-87 z 1908 r. oraz kolekcja 15 wagonów liczących po sto i więcej lat. Pokazano także zabytkowe samochody, m.in. Forda T z 1926 r., zabytkowe motocykle i zabytki z jedynego w kraju prywatnego Muzeum Wojen Napoleońskich. Z okazji festynu, na czele pociągu turystycznego "Ziemianin" przyjechał z Poznania parowóz Ol49. Prezes TKW, Paweł Szymandera poinformował, że ta właśnie lokomotywa parowa obsługiwała do wiosny 1992 r. pociągi na trasie do Leszna i Czempinia. Poprzedni właściciel PKP S.A. zaprzestał wykonywania w Jarocinie tzw. napraw rewizyjnych i obiekty przekazano w administrację TKW. Obecna kolekcja taboru w skansenie liczy 18 zabytków i nadal się powiększa. - Oczekujemy kolejnych eksponatów - powiedział Szymandera. Według prezesa, stopniowo odrestaurowywane zabytki umożliwią w przyszłości wykorzystywanie ich m.in. do organizacji przejazdów pociągów retro, co pozwoli na "ocalenie od zapomnienia 120-letnie tradycje i doświadczenia jarocińskich pokoleń kolejarzy". Członkowie i wolontariusze TKW uczestniczą w rewitalizacji parowozowni. W ramach promocji tego miejsca starają się m.in. organizować imprezy kulturalne, czy dni otwarte. Dawną halę postojową lokomotyw udało im się w maju dwukrotnie zamienić w salę teatralną. Gościł w niej m.in. Polski Teatr Tańca.