W ciągu kilku najbliższych miesięcy zostaną wdrożone nowe technologie produkcji, co niewątpliwie przyczyni się do poprawy jakości wytwarzania, skrócenia czasu realizacji zamówień, a tym samym zwiększenia konkurencyjności. Znany producent i projektant wyrobów z laminatów poliestrowo - szklanych, m.in. elementów karoserii oraz wielu modeli siedzeń pasażerskich, głównie do pojazdów komunikacji publicznej (autobusy, tramwaje, pociągi, metro) współpracuje nie tylko ze swoimi stałymi kontrahentami, jak Scania, Volvo, NEOMAN, Polskie Autobusy, PESA, Alstom, Grupa VDL, ale pozyskał też nowych odbiorców, min. firmę Solbus z Solca Kujawskiego, firmy z branży kolejowej i firmy należące do niemieckich grup Bombardier i Siemens. W chwili obecnej na eksport trafia ponad połowa produkcji Astromalu. - Nie chcemy produkować tylko dla jednej branży - transportu publicznego, aby się od niej nie uzależnić - tłumaczy prezes Astromalu Andrzej Stróżyk. - Bardzo przyszłościowa, zwłaszcza w czasie obecnego światowego boomu gospodarczego, jest branża maszyn budowlanych. A jeśli dodać tak wielkie inwestycje jak przygotowanie Euro 2012, igrzysk olimpijskich w Londynie, to jest prawdopodobieństwo graniczące z pewnością, że na maszyny budowlane, a więc i na ich elementy, np. części do kabin, które chcemy produkować, będzie wielkie zapotrzebowanie.