Infokioski, zainstalowane w centrach miast i w pobliżu najważniejszych atrakcji turystycznych m.in. Poznania, Kalisza, Konina i Wolsztyna, stanowią zintegrowaną sieć połączoną poprzez System Informacji Turystycznej - powiedział w czwartek w Poznaniu Tomasz Wiktor, prezes Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej (WOT), zarządzającej siecią. - W efekcie turysta korzystający z infokiosku np. w Kaliszu zyskuje dostęp do bazy okolicznych obiektów turystycznych, punktów informacji turystycznej, restauracji i miejsc noclegowych, ale również do bazy obiektów z całej Wielkopolski. Informacje będą dostępne w trzech wersjach językowych: polskiej, angielskiej i niemieckiej - wyjaśnił. Infokioski wyposażono w dodatkowe funkcjonalności, np. aktualizowany na bieżąco kalendarz imprez i obsługę tzw. fotokodów. - Użytkownik może wysłać film wykonany przez kamerę wbudowaną w kiosk albo wirtualną pocztówkę. Dużym plusem jest dostęp do bezprzewodowej sieci Wi-Fi w promieniu kilkudziesięciu metrów w obrębie infokiosku - dodał Wiktor. Infokioski mają odporną na warunki atmosferyczne obudowę, posiadają również udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Wszystkie są wyposażone w syntezator mowy. Całkowity koszt projektu "System Informacji Turystycznej w Wielkopolsce" obejmującego instalację infokiosków, sieć tablic informacji turystycznej wyposażonych w system fotokodów i instalację na autostradzie A2 turystycznych znaków drogowych wyniósł 1,6 mln zł. 65 proc. tej kwoty to dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.