Jak wyjaśnił Rafał Łopka z Urzędu Miasta Poznania, osoba niepełnosprawna ma do dyspozycji specjalny aparat telefoniczny wyposażony w monitor i kamerę. Interesant łączy się za jego pomocą z tłumaczem języka migowego. Tłumacz, rozmawiając z interesantem w języku migowym, na bieżąco przekazuje jego sprawę pracownikowi punktu informacyjnego urzędu. Interaktywni tłumacze języka migowego dostępni są dla klientów od poniedziałku do piątku, przez większość godzin pracy urzędu. O zainstalowaniu systemu w obiekcie informują tablice z hasłem "przyjazny urząd", a osoby niepełnosprawne nie powinny mieć, według Łopki, kłopotów z odnalezieniem aparatu. Na razie system komunikacji niewerbalnej będzie testowany do sierpnia. Po tym czasie zapadnie decyzja o ewentualnym zakupie sprzętu. Użytkowany w Poznaniu system jest certyfikowany przez Polski Związek Głuchych (PZG), zaś kwalifikacje tłumacza certyfikowane są przez Centrum Edukacyjne Języka Migowego przy PZG.