Reprezentacja Politechniki Poznańskiej zwyciężyła w najbardziej prestiżowej klasie Regular w kategorii największego udźwigu. - Model Biceps, ważący ok. 4,5 kg w ostatnim locie podniósł ładunek ważący 13,5 kg. Do tej pory jedynie reprezentacji Politechniki Warszawskiej, która bierze udział w zawodach SAE AeroDesign od roku 1991, jako jedynej drużynie z Polski udało się zwyciężyć w tej kategorii w latach 1999-2001 - powiedział Górzeński. Dodatkowo poznańscy studenci otrzymali wyróżnienie za zajęcie drugiego miejsca w klasie Regular w klasyfikacji ogólnej, gdzie oprócz udźwigu oceniana była też prezentacja techniczna. W tej klasyfikacji zwyciężył zespół z politechniki w Montrealu. W skład poznańskiej drużyny weszli: Wojciech Batog, Marcin Gajewski, Mateusz Karwacki, Jakub Mitulski, Bartosz Szymkowiak i Maciej Wnuk. Opiekunem naukowym ekipy był dr inż. Radosław Górzeński. Drugi model, zwany Bomba, przygotowanych przez poznańskich studentów startujący w klasie Micro zajął piąte miejsce. Zawody organizowane przez Society of Automotive Engineers są konkursem skierowanym do studentów uczelni technicznych z całego świata. Zespoły konstruują zdalnie sterowany samolot, który ma za zadanie udźwignięcie jak największej masy. Organizator konkursu narzuca ograniczenia związane z rozmiarami samolotu, dopuszcza do użytku identyczny silnik dla każdej z drużyn. Jurorzy przyznają punkty za koncepcję aerodynamiczną maszyny, zastosowanie unikalnych rozwiązań, prezentację oraz podniesiony przez samolot ciężar. SAE Aero Design współorganizuje amerykański koncern zbrojeniowy Lockheed Martin oraz amerykańska agencja kosmiczna NASA. Te prestiżowe zawody, w których biorą udział studenci z całego świata, rozgrywane są od 1986 r. W konkursie w Los Angeles oprócz poznańskiej brały udział także reprezentacje, Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych z Dęblina i Politechniki Wrocławskiej.