Najważniejszym elementem przebudowy będzie rozebranie i odbudowanie konstrukcji wsporczej ronda Kaponiera i wschodniej jezdni ul. Roosevelta, dodatkowo wybudowany zostanie - poniżej poziomu jezdni - przystanek jednej z linii Poznańskiego Szybkiego Tramwaju. Remont spowoduje utrudnienia komunikacyjne. Przez rondo wiodą najkrótsze drogi z północy na południe i ze wschodu na zachód miasta. Zmianie ulegną trasy niektórych linii tramwajowych, niektóre na czas remontu zostaną zawieszone. - Jest to serce komunikacyjne miasta i prace na pewno będą utrudniały życie mieszkańcom, zwłaszcza tym korzystającym z komunikacji miejskiej - powiedział Tomasz Libich z Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu. W celu zminimalizowania utrudnień komunikacyjnych, zwłaszcza w ruchu pojazdów komunikacji zbiorowej, przebudowa została podzielona na dwa etapy. W pierwszym etapie, między sierpniem 2011 a czerwcem 2012 roku, zostały wykonane roboty budowlane na odcinku od mostu Dworcowego do ulicy Bukowskiej. Drugi etap, na odcinku od mostu Uniwersyteckiego do mostu Teatralnego wraz z przebudową przejścia podziemnego, rozpocznie się 11 sierpnia 2012 roku. Zakończenie inwestycji zostało zaplanowane na 30 listopada 2013 roku. Wykonawca przebudowy jest Konsorcjum firm: Obrascon Uarte Lain SA (lider konsorcjum), Aprivia SA, Hydrobudowa Polska SA, Przedsiębiorstwo Robót Górniczych METRO sp. z o.o. Koszt inwestycji to 209 mln 452 tys. złotych brutto. Inwestycja jest dofinansowywana z Funduszu Spójności UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wysokość dotacji wynosi 55,78 mln złotych.