Polskie samorządy najchętniej promują się poprzez prezentowanie kulturalnych i turystycznych walorów. Poznańscy włodarze postanowili scalić potencjał, który tkwi w działających na ich terenie firmach i tak narodził się pomysł powołania Konsorcjum Marki Poznań. Inspiracją stały się projekty realizowane za granicą: Berlin Partner i Barcelona Activa. - Zaprosiliśmy 27 przedsiębiorstw związanych z regionem. Uruchomienie konsorcjum planowane jest na wrzesień. Potem ruszamy z pierwszą wspólną kampanią promocyjną - tłumaczy Joanna Nowaczyk z Biura Promocji Miasta Poznania. Przedsięwzięciu będzie towarzyszył stały logotyp "Made in Poznań". - Chcielibyśmy, aby pojawiał się na przykład na metkach wyprodukowanej u nas odzieży. Oczywiście nie wszystkich, ale choćby jednej, określonej linii. Pomysłów jest zresztą wiele - podkreśla Nowaczyk. Pomysł chwalą eksperci. - Poznań zawsze kojarzył się z biznesem, udanymi interesami. Dlatego taki wybór strategii promocyjnej wydaje się optymalny - mówi Renata Ropska, ekspert w dziedzinie reklamy ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Zdaniem Witolda Michałka z Business Centre Club idea jest warta naśladowania, ale muszą za nią iść np. ułatwienia dla przedsiębiorców. - Jeśli projekt skończy się na reklamach, nie będzie miał zbyt wielkiej wartości - podsumowuje.