Decyzję o otworzeniu kierunku ogłosił w mediach społecznościowych Instytut Filmu, Mediów i Sztuk Audiowizualnych UAM, który wcześnie prowadził także studia filmoznawcze. "To jedyny taki kierunek w Polsce, powstały z myślą o Was i Waszych zainteresowaniach, a także z uwzględnieniem potrzeb rynku pracy, kompleksowo kształcący w zakresie gier cyfrowych" - napisano we wpisie instytutu na Facebooku. Połączenie nauk humanistycznych i technicznych Groznawstwo, wedle opisu zawartego na stronie kierunku, ma być dobrym wyborem dla osób interesujących się grami wideo oraz m.in. wirtualną i rozszerzoną rzeczywistością czy technologiami cyfrowymi. Nauka ma łączyć aspekty humanistyczne (z naciskiem na m.in. znajomość filmu i literatury) z wiedzą techniczną. Na pierwszym semestrze mają się odbywać zajęcia z takich przedmiotów jak globalna historia gier komputerowych, analiza gier wideo oraz podstawy scenariopisarstwa gier. Zobacz także: Matura 2021 w reżimie sanitarnym. A jak będą wyglądać rekrutacje na studia? Jaka praca po groznawstwie? "Program studiów został zaplanowany z myślą o zawodach, w których będziecie mogli się realizować po ukończeniu studiów" - można przeczytać na stronie kierunku. Praktyczne i teoretyczne zajęcia mają dać później absolwentom możliwość znalezienia pracy na rynku medialnym lub np. znaleźć zatrudnienia w firmach działających w branży wydarzeń transmedialnych (przy przeglądach, konwentach itp.). Studenci groznawstwa po ukończeniu studiów mogliby według zapewnień uczelni odnaleźć się także m.in. w pracy w studiach deweloperskich czy instytucjach publicznych i kulturalnych działających na polu biznesu cyfrowego. Nieduży nabór Pierwsza tura rekrutacji na UAM rozpocznie się pod koniec czerwca bieżącego roku. W tym etapie absolwenci szkół będą mogli składać dokumenty między 28 czerwca a 9 lipca. Na pierwszy rok groznawstwa ma zostać przyjętych maksymalnie 30 osób. Darmowy program - rozlicz PIT 2020